۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۳۸۸۷۲
با حضور خبرنگاران؛

برنامه‌های گروه اندیشه و حکمت رادیو معارف تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه قرآن و حدیث و مدیر گروه اندیشه و حکمت در رادیو معارف فعالیت‌های اجرایی خود را تشریح کردند.
راديو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسن معینیان مدیر گروه قرآن و حدیث و جواد عزتی‌پور مدیر گروه اندیشه و حکمت رادیو معارف، در نشست خبری که پیش از ظهر امروزبا حضور خبرنگاران برگزار شد، به تبیین و تشریح فعالیت‌ گروه قرآن و حدیث و گروه اندیشه و حکمت پرداختند.

معینیان قرآن، حدیث و ادعیه را سه موضوع اساسی برنامه‌سازی در گروه قرآن و حدیث برشمرد و افزود: 20 عنوان برنامه در قالب این سه موضوع تولید شده و برنامه تاریخ تفسیر نیز جزو موضوعاتی است که برنامه‌سازی خوبی در این زمینه صورت گرفته و با استقبال شنوندگان مواجه شده است.

وی با بیان اینکه بررسی کتاب‌های حدیثی نیز در دستور کار این گروه قرار دارد، گفت: حدیث در گذر زمان و برنامه جرعه ویژه حدیث‌خوانی از برنامه‌هایی هستند که با همکاری مؤسسات مختلف حوزوی تولید و تاریخ، تدوین و تطور روایات را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

مدیر گروه قرآن و حدیث با بیان اینکه برنامه «معجزه ماندگار» در راستای تکریم قرآن کریم در زمان به آتش کشیده شدن قرآن به دست کشیش آمریکایی به مدت 60 دقیقه در 25 قسمت در گروه قرآن و حدیث رادیو معارف پخش شد، گفت: در سال گذشته بیش از 2 هزار و 120 عنوان برنامه در قالب 80 هزار دقیقه ساخته و پخش شد.

معینیان از تولید و پخش هزار و 100 عنوان برنامه در قالب 40 هزار دقیقه در سال جاری خبر داد و افزود: برنامه‌های حدیثی، الگوی زندگی ایرانی ـ اسلامی و ویژه برنامه «رجال» به صورت تخصصی در حال تولید هستند و برنامه میزان «60 برنامه آشنایی با مفاهیم و آیات قرآن کریم» و برنامه لبخند صبح موفق به کسب مقام شده‌اند.

عزتی‌پور مدیر گروه اندیشه و حکمت رادیو معارف در ادامه این نشست ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 30 عنوان برنامه در موضوعات مختلف اخلاقی، فرهنگی، اعتقادی و تربیتی در گروه اندیشه و حکمت رادیو معارف در حال ساخت و پخش است و بیشتر این برنامه‌ها در راستای پاسخ‌گویی به شبهات اعتقادی و کلامی در حوزه علوم اسلامی هستند.

وی افزود: مجموعه این 30 برنامه در سه سطح عمومی، نیمه تخصصی و تخصصی تولید می‌شوند به گونه‌ای که در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 17 هزار و30 دقیقه پخش برنامه صورت گرفته و این رقم نشان‌دهنده رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته است.

مدیر گروه اندیشه و حکمت رادیو معارف با اشاره به پخش برنامه‌های زنده در قالب ویژه برنامه‌های «پرسمان» در نوبت عصرگاهی گفت: کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها مخاطبان این برنامه‌ها بوده و برای هر گروه سنی ویژه‌برنامه‌های خاص در نظر گرفته شده است.

عزتی‌پور از بررسی ابعاد مختلف جنگ نرم در برنامه نیمه پنهان خبر داد و گفت: برنامه مکارم خوبان نیز در محورهایی چون ترویج فضائلی چون صبر، شکر، ذکر، احسان، مروت، پرهیز از آزار و اذیت دیگران و مسائلی از این دست تولید و پخش می‌شود.

مدیر گروه اندیشه و حکمت رادیو معارف با بیان اینکه کارشناسان برنامه مکارم خوبان از میان اساتید حوزوی انتخاب شده‌اند، عنوان داشت: موضوعات مهم در این میان شناسایی شده و به اساتید اعلام می‌شود تا صحبت‌ها بر همان اساس صورت گیرد.

عزتی‌پور با اشاره به اینکه شنوندگان می‌توانند سؤالات خود را با کارشناسان این برنامه در میان بگذارند و پس از آن کارشناسان پاسخ‌های تفصیلی را ارائه خواهند کرد، افزود: برنامه‌های دیگری هم در گروه اندیشه و حکمت رادیو معارف داریم که برنامه نقد وهابیت با عنوان بیراهه و راه و بیراه از جمله این برنامه‌ها هستند. /907/پ202/ن

ارسال نظرات