۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۳۸۹۷۳
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

ترویج صحیح فرهنگ اسلامی هجمه دشمنان را خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برگزاری مراسم با شکوه اعیاد اسلامی همراه با موازین اسلامی و شرعی را در رساندن فرهنگ دینی و شیعی بسیار مؤثر دانست.
ديدار اعضاي شوراي هماهنگي جشن‌هاي مردمي رضوي با مراجع و علما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی جشن‌های بزرگداشت دهه کرامت، بر ضرورت احیای امر اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: برگزاری این جشن‌ها به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در میان مردم کمک خواهد کرد.
امام جمعه قم با بیان این‌که برگزاری جشن‌ها در میان اقوام مختلف نشان دهنده ماهیت عقیدتی و فرهنگ آن قوم است، ابراز داشت: در ایران اسلامی این جشن‌ها باید متناسب با فرهنگ دینی و در شأن اهل بیت(ع) برگزار شود.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: مراسم با شکوه همراه با موازین اسلامی و شرعی در رساندن فرهنگ دینی و شیعی بسیار مؤثر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این که برگزاری اعیاد و جشن‌های اسلامی در خارج از کشور می‌تواند بهترین معرف برای فرهنگ دینی و اسلامی باشد، اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام به دنبال تخریب و هجمه علیه ارزش‌های اسلامی هستند و تبلیغات مؤثر ما می‌تواند فرهنگ اسلامی را به بهترین شکل ترویج دهد.
وی در ادامه توصیه‌هایی در راستای بهتر انجام شدن مراسم و جشن‌های اسلامی ذکر کرد و گفت: برنامه‌های مذهبی و جشن‌ها باید متناسب با موضوع آن مراسم باشد و جلوه و رنگ اهل بیت(ع) در این مراسم نمایان باشد.
امام جمعه قم ادامه داد: سعی شود در مراسم و اعیاد اسلامی مسائل منافی با شرع اسلام انجام نشود و چنانچه که دیده شده برخی از مراسم در شأن ائمه اطهار(ع) نیست که باید از این گونه مراسم احتناب شود.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان این‌که ایام دهه کرامت به وجود حضرت موسی بن جعفر(ع) گره خورده است، اظهار داشت: در این ایام باید به ابعاد شخصیتی این امام بزرگوار نیز اشاره شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خواستار توجه به روایاتی که در باب احکام شرعی و مناسبت‌های اسلامی دستورالعمل دارند شد و گفت: برگزار کنندگان مراسم جشن‌های اسلامی باید از رهنمودهای قرآن و روایات برای بهتر انجام شده این مراسم باشند.
وی با بیان این‌که در روزهای ولادت و جشن اهل بیت(ع) سفارش فراوان به زیارت امام علی(ع) و امام حسین(ع) شده است، ابراز داشت: در این ایام باید به این دو اسوه خیر، شجاعت و شهادت بیش از پیش توجه شود.
گفتنی است، در پایان این دیدار از نرم افزار «کهکشان کرامت» با حضور تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) رونمایی شد./927/پ202/ج
ارسال نظرات