۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۳۹۴۷۹

جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ هفتمین جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی با معرفی نفرات برگزیده و گروه‌های منتخب به کار خود پایان داد.
سليم مؤذن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با دهه کرامت، اختتامیه هفتمین جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی، شب گذشته با حضور هنرمندان سراسر کشور در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

 

منصور شرفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سخنانی ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین، تجلیل از پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار و همچنین تجلیل از خادمان فرهنگ منور رضوی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

 

وی گفت: بزرگداشت امام زاده سید سلیمان (ع) برادر گرانقدر حضرت امام رضا (ع) در شهر فخر آباد مشگین شهر، برگزاری نمایشگاه های جلوه آفتاب در شهرستان های استان اردبیل، برگزاری نشست تخصصی و آموزشی ویژه شرکت کنندگان، برگزاری جشن های دهه کرامت، تولید و انتشار دو آلبوم صوتی با صدای مداحان و چاووشی خوانان برجسته و نمایش فیلم ها و نماهنگ های رضوی در شهرستان ها از برنامه های جنبی دبیرخانه دایمی جشنواره در دهه کرامت در اردبیل بوده است.

 

شرفی با اشاره به روند برگزاری هفتمین جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی در اردبیل گفت: از میان 669 اثر ارسالی برترین‌ها در دو بخش مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی معرفی می شوند که ‌نفر اول، دوم و سوم علاوه بر لوح سپاس و تندیس به ترتیب مبلغ چهار میلیون ریال، سه میلیون و 500 هزار ریال و سه میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

 

به گفته دبیر هفتمین جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی نفرات چهارم تا ششم نیز علاوه بر لوح سپاس و تندیس جشنواره دو میلیون و 500 هزار ریال، دو میلیون ریال و یک میلیون ریال به ترتیب جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

 

همچنین در این جشنواره ضمن تجلیل از حنجره ماندگار بارگاه اباعبدالله الحسین(ع) استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی، از پنج مداح تأثیرگذار، پنج مداح پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس تقدیر و از دو آلبوم صوتی و سه کتاب با محوریت فرهنگ رضوی رونمایی شد.

 

بنابر اعلام نظر هیئت داوران، در هر دو بخش مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی منتخب اول نداشت اما در بخش مدیحه‌سرایی به ترتیب محمد اسمعیلی از مشگین‌شهر، محبوب شاهعلی‌پور از اردبیل، مصطفی راغب از یزد، جلال اسمعیلی از مشگین‌شهر به ترتیب دوم تا چهارم شدند.

 

یاسر اسمعیلی از اراک و مسعود غفرانی از اردبیل نیز به طور مشترک پنجم شدند و جواد سلیمانی تربتی از مشهد مقدس و محمدخسرو پرویزی از آستانه اشرفیه ششم و هفتم شدند. در بخش چاوشی‌خوانی نیز دیپلم افتخار به همراه تندیس جشنواره و 16 میلیون ریال به کریم جماعتی از ثمرین اردبیل اختصاص یافت.

 

گفتنی است، در این رشته گروه چاوشی‌خوانی ثامن‌الحجج تفرش استان مرکزی و همچنین گروه صدف از هرمزگان و برادران اسمعیلی از مشگین‌شهر به ترتیب سوم و چهارم شدند. همچنین در بخش چاوشی‌خوانی از محمدحسین پرویزی از آستانه اشرفیه تجلیل شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات