۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۳۹۹۴۱
رییس مجلس شورای اسلامی:

مردمی شدن اقتصاد توان اداره کشور را بالا می برد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مردمی شدن اقتصاد کشور،‌گفت: اگر اقتصاد به مردم واگذار شود توان اداره کشور بالا می رود.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي دكتر علي لاريجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات تفسیر و مفاهیم قرآن کریم هیئات مذهبی استان قم که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، بر ضرروت برون سپاری و مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: سپردن امور به دست مردم سبب اعتلا و پیشرفت جامعه اسلامی می‌شود.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان ‌این که دولت‌ها استعداد کافی برای حرکت دادن فرهنگ اسلامی در یک امت بزرگ را ندارند، ابراز داشت: جنس این کارها باید مردمی باشد تا در قلب‌ها تأثیر گذار باشد.
لاریجانی به دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: تا زمانی که فرماندهی جنگ بر عهده بنی صدر بود کاری از پیش نبردیم چون او اعتقاد به جنگ کلاسیک داشت، اما بعد از این‌که امام خمینی(ره) فرماندهی کل قوا را بر عهده گرفت با گسیل نیروهای متدین و مردمی پیروزی‌های بزرگ و چشمگیری نصیب رزمندگان اسلام شد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باب مردمی شدن اقتصاد، گفت: اقتصاد دولتی هیچگاه موفق نبوده و دولت با تعدادی کارمند توان اداره کردن این امر مهم را ندارد.
وی ادامه داد: دولت باید نفت و گاز را بفروشد تا بنیه اقتصادی کشور را حفظ کند اما اگر اقتصاد ما مردمی شود توان اداره کشور در سطح بالایی قرار خواهد گرفت و بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
رییس مجلس شورای اسلامی حضور مردم در اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی را سبب رشد و بالندگی این امر مهم در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: اگر اقدامات فرهنگی بر عهده مساجد و مردم باشد تأثیر آن در جامعه محسوس خواهد بود.
لاریجانی با بیان این‌که در بحث بودجه فرهنگی تا کنون اقدامات مناسبی صورت گرفته است، گفت: از نظر قوانین باید بررسی شود تا اگر مشکلاتی بر سر راه هیئات  مذهبی و اقدامات فرهنگی وجود دارد در مجلس شورای اسلامی برطرف شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مردم روابط عاطفی مناسبی با مساجد و علمای آن دارند و می توان از این ظرفیت بزرگ در راه پیشبرد امور مذهبی و ترویج فرهنگ دینی در جامعه استفاده کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی در پایان به تأثیر گذاری مردم قم در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشتازی آنها در مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: هیئات مذهبی استان قم و مساجد آن باید در زمنیه اقدامات فرهنگی از بقیه استان‌ها جلوتر باشند./927/پ202/ج
 
ارسال نظرات