۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۴۰۰۰۸
استاد حوزه و دانشگاه ارومیه:

دشمنان، جایگاه ارزش‌های دینی را با توهین به مقدسات می‌سنجند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: دشمنان ارزش‌های دینی جایگاه دین در میان مسلمانان را با توهین به مقدسات اسلامی می‌سنجند.
 به اهانت به پيامبر اکرم (ص)

حجت الاسلام محمد خلیل پور، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: هدف از ساخت فیلم توهین آمیز به ساحت نورانی و مقدس پیامبر اکرم(ص) ایجاد تفرقه، حساسیت سنجی، از بین بردن وحدت میان مسلمانان و از هم گسیختگی جامعه اسلامی است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: طرفداران استکبار و در رأس آن آمریکا، در همه حال با حربه های مختلف درصدد ایجاد شکاف اعتقادی و مذهبی میان امت های اسلامی هستند و چنین اقدام‌های گستاخانه هم با هدف تفرقه افکنی‌های دینی طراحی و ساماندهی می شود تا حسایست مردم، سران و رهبران را در برابر ارزش ها و مقدسات دینی بسنجند.

 

حجت الاسلام خلیل پور در ادامه با اشاره به این که مسلمانان جهان و همچنین مردم ایران با توسل به اصول منطقی از ایجاد هرگونه حساسیت و بهانه‌های بیجا نسبت به اسلام در دست دشمنان جلوگیری کنند، گفت: در این گونه موارد باید از تندروی‌های بیجا نسبت به اهانت‌کنندگان جلوگیری کرده و به صورت مصالحه‌آمیز و از طریق تظاهرات، تجمعات، مقاله‌ها و گفت‌وگو‌های منطقی از بروز چنین مواردی جلوگیری کرد.

 

وی با بیان این که اقدامات اهانت آمیز به ارزش‌های دینی نشانه عمق کینه بدخوهان اسلام از توسعه معارف دینی است، اذعان داشت: استکبار با چنین اعمالی تنها خود را به مرحله نابودی نزدیک‌تر می‌کند و در مقابل عظمت وجود مبارک پیامبر را نزد جامعه اسلامی افزون تر می‌سازد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در پایان با اشاره به این که مسلمانان جهان با آزادمردی خود جواب استکبار را دادند، خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان با محکوم کردن استکبار و طرفداران آنان احساسات خود را بروز دادند./936/پ202/س

ارسال نظرات