۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۴۰۳۷۸
لاریجانی:

ساخت ضریح امام حسین افتخاری برای مردم ایران است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی ساخت ضریح مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) را افتخاری برای تمام ایرانیان و شیعیان به ویژه مردم قم دانست و از دست اندرکاران ساخت آن قدردانی کرد.
رونمايي از ضريح جديد اباعبدالله الحسين در قم رونمايي از ضريح جديد اباعبدالله الحسين در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از ضریح جدید مطهر امام حسین(ع) که با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، شخصیت های حوزوی و مسؤولان کشور ایران و عراق در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، از دست اندرکاران ساخت این ضریح مقدس تشکر کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم این امر منشأ اثر برای اقدامات بزرگ ‌تر باشد و کسانی که امروز در عراق فعالیت می‌کنند به نمادهای دینی توجه کافی دارند و ان شاءالله بستر و زمینه را برای دیگر کارها فراهم کرده و خواهند کرد. 
وی با بیان این که هنرمندان استان‌های مختلف به ویژه قم زیر نظر استاد فرشچیان این کار عظیم را به انجام رساندند، خاطرنشان کرد: مردم ایران از ابتدا محب اهل بیت(ع) بوده و نقش زیادی در این عرصه داشته اند. 
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود امام رضا(ع) به ایران و تاثیر شگرف این حضور، تاکید کرد: آن حضرت با مناظرات و اقدامات فرهنگی اندیشه اصیل شیعی را منتشر و تبیین کردند و ما ایرانی ها مدیون ایشان هستیم. 
لاریجانی تصریح کرد: مردم قم از جمله اشعری‌ها نقش بارز و پر رنگی در گسترش احادیث اهل بیت(ع) داشتند و خوشبختانه در ساخت این ضریح مقدس نیز مشارکت بسیار خوبی داشتند و این افتخار را نصیب خود کردند. 
رییس قوه مقننه ساخت ضریح حضرت سیدالشهدا(ع) را تکریم و پاسداشت تفکر شیعی دانست و از تمامی دست اندرکاران، هیات امنا و عوامل ساخت این ضریح که با قصد قربت و اخلاص این امر مهم را به سرانجام رساندند تقدیر کرد. 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حق هم همین بود که این کار با عظمت و مقدس در شهری همچون قم صورت گیرد، تاکید کرد: ساخت ضریح اباعبدالله (ع) به حق اقدامی ستودنی و شایسته و افتخاری عظیم برای تمام ایرانیان و شیعیان محسوب می شود و دست اندرکاران ساخت آن باید قدر این توفیقی که نصیب شان شده است را بدانند./924/پ202/ج
ارسال نظرات