۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۴۰۹۳۴
بخش نخست/احمدی نژاد:‌

هیچ دلیل اقتصادی برای نوسانات بازار ارز وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با جنگ روانی خواندن وضعیت بازار ارز،‌ از افرادی که این مسائل را بهانه کرده و تمامی برنامه ها و سیاست های اقتصادی دولت را زیر سؤال می برند انتقاد کرد.
احمدي نژاد
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی، از انتقاد و هجمه به برنامه های دولت به خاطر وضعیت بازار ارز انتقاد کرد.
وی با بیان این که همه می دانند سهم تجارت خارجی در داخل ایران بالا نیست، اما آثار روانی آن بالاست،‌ خاطرنشان کرد:‌ همیشه به نوعی عده ای بازار داخلی را به واردات گره می زدند و این مربوط به امروز نیست،‌ اما آیا واقعا ارزی که بانک مرکزی به بازار تزریق کرده پاسخگوی نیازهای کشور نبوده است؟ ‌این گونه نیست.
دکتر احمدی‌نژاد گفت:‌ ‌برخی بازار ارز را بهانه کرده و همه برنامه ها را زیر سؤال می برند، در حالی که جنگ روانی از داخل و خارج در این مساله دخیل است، البته این به معنای عدم وجود مشکل نیست، اما بخش عمده آن جنگ روانی است.
عده ای تنها زمان موفقیت ها هستند
رییس قوه مجره اضافه کرد: ‌از سویی دشمن فشار می آورد و از سویی دیگر عده ای دولت و برنامه های دولت را زیر سؤال می برند، چطور وقتی یک موفقیت حاصل می شود همه هستند اما وقتی مشکلی پیدا می شود هیچ کس نیست جز دولت.
وی اضافه کرد: این که وقتی مشکلی پیدا شده همه در جبهه دشمن قرار گیرند و علیه دولت شوند درست نیست‌، ‌البته ما فدایی ملت هستیم و این هم روی آن، اما این روش درست نیست.
رییس‌جمهور با تاکید بر این که ملت ایران بر این شرایط غلبه خواهد کرد، ابراز داشت:‌ ‌این وضعیت طولانی مدت نیست، گرچه دشمن همه فشارها را برای انتقام گرفتن از ملت ایران می آورد و بر خلاف آنچه می گویند ‌تحریم فشار بر دولت ها نیست بلکه فشار بر ملت ها است.
رییس‌جمهور با بیان این که تاکید می کنم هیچ دلیل اقتصادی برای نوسانات بازار ارز وجود ندارد،‌ ابراز داشت:‌ این نوسانات یک جنگ روانی است، البته ‌تصمیماتی گرفته شده است که امیدواریم شرایط را بهتر کند،‌عده ای قلیلی با فشار به بازار به دنبال استفاده هستند، در حالی که همه نهادها و قوا باید دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود.
دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: دشمن بیش از آن که در عمل موفق شود در جنگ روانی موفق شده است،‌ بر فرض که مبادلات خارجی ما قطع شد مگر سهم آن در مبادلات کشور ما چقدر است، البته در این شرایط باید از بخش های صنعت و تولید بیش از گذشته حمایت کنیم.
مدیریت جهانی باید اصلاح شود
رییس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران،‌ گفت:‌ فعلا نظم و مدیریتی که دنیا را اداره می کند به همین ترتیب است،‌ یک مشت صهیونیست بی فرهنگ را حاکم کرده اند و اجازه می دهند که تهدید کنند؛‌ مهم تر از تهدید آنها مدیریتی است که اجازه می دهد تهدید کنند و این مدیریت باید اصلاح شود
وی افزود:‌ملت ایران هیچ گاه مهاجم نبوده و به دیگران حمله نکرده، اما مدافع خوبی بوده است که تمام متجازوان را پیشمان کرده است،‌ صدام امروز کجاست و ملت ایران کجا هستند؟ خیلی ما نگران آن نیستیم، ایران کشوری نیست که از این حرف ها بترسد.
حاکمیت آمریکا به دنبال جمع کردن دست و پای صهیونیست های تندرو است
رییس جمهور اضافه کرد: آنها بیش از این که قصدحمله داشته باشند هنوز در بعد جنگ روانی هستند.
احمدی نژاد افزود:‌ من تصور می کنم حاکمیت آمریکا به این نتیجه رسیده که دست و پای صهیونیست های تندرو را جمع کند، و می خواهند طوری اینها را مهار کنند تا به تعادل برسند و اینها همه فهیمده اند و به دنبال ماجراجویی هستند که برای خود فرصت بخرند و تصور می کنند ماجراجویی درباره ایران این فرصت را به آنها خواهد داد.
رییس جمهور ایران گفت:‌ اینها عمرشان تمام شده و باید بروند اما هرچه ماجراجویی کنند آینده خود را بدتر خواهند کرد.
دکتر محمود احمدی نژاد در ابتدای نشست خبری خود گفت: جهان در آستانه تحولات بزرگ است و جامعه بشری آماده ورود از دورها به دوره جدید می‌باشد.
 
رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که همه مناسبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به سرعت دستخوش تحولات اساسی است، گفت: نقش ملت ایران در مدیریت این تحولات بسیار موثر و ارزشمند است.
دکتر احمدی نژاد با تاکید بر این که راه و آرمان ملت ایران پاکی، تکیه بر عدالت و دوستی بین انسان ها است، اظهار داشت: ملت ما به دنبال عزت و پیشرفت بوده است و باید گام‌های بزرگی برداشته شود.
رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که با برقراری عدالت همه فاصله‌ها، فقر‌ها و کینه‌ها بر طرف خواهد شد، گفت: برای پیشرفت باید بر ارزش‌های ذات ملت خودمان تکیه کنیم.
رییس جنبش عدم تعهد با اشاره به برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران گفت: در این اجلاس برای برقراری نظم نوین جهانی وفاق بوجود آمده و ادبیات جدیدی درست شده است که یار و یاور همه ملت ها برای نظم نوین جهانی خواهد بود.
وی حضور نمایندگان ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد را هوشیارانه دانست و گفت: لازم است تعریف جدیدی از انسان، آرمان انسان و روابط جدید انسانی ارئه شود که ملت ایران پیشگام است.
دکتر احمدی نژاد با بیان این که بدخواهان و شیاطین قریب شصت سال است که در برابر ملت ایران قرار گرفته اند و در مقطعی از زمان فشارهای گوناگونی را به ملت ایران وارد می کنند تا از پیشرفت ملت ایران جلوگیری کنند گفت: این حوادث مقطعی است و ملت ایران با سر افرازی از همه چالش ها عبور خواهد کرد و راهش را با قدرت و هوشمندی و سرعت ادامه خواهد داد.
گفتنی است رییس جمهور در ادامه این نشست مشغول پاسخگویی به سولات خبرنگاران است./959/پ202/ج
ارسال نظرات