۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۴۱۲۲۲
استاد دانشگاه مطرح کرد:

نقد حقوق کشورهای غربی بهترین حرکت در مقابله با اقدامات توهین‌آمیز

خبرگزاری رسا ـ یکی از استادان دانشگاه ، نقد حقوق کشورهای غربی و اقامه دعوا در سازمان حقوق بشر را بهترین حرکت در مقابله با اقدامات توهین‌آمیز دانست و خواستار تشکیل کمیته مشترک از مراکز علمی حوزه و دانشگاه جهت پیگیری این اقدام شد.
نقد حقوق کشورهای غربی بهترین حرکت در مقابله با اقدامات توهین‌آمیز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی فضایلی، استاد دانشگاه پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مقابله با توهین به مقدسات که با حضور استادان دانشگاه و حقوق دانان در سالن جلسات پژوهشگاه جامعة المصطفی(ص) العالمیة برگزار شد به ارائه طرح‌های دفاع از مقدسات پرداخت و گفت: توهین به مقدسات یک حرکت غیر بشری است.

وی ادامه داد: ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم(ص) و اقدامات دشمنان در راستای توهین به مقدسات مسلمانان یک حرکت برنامه‌ریزی شده و مستمر است و این اقدامات در آینده نیز تکرار خواهد شد.

این استاد دانشگاه عدم شناخت دین و مقدسات را از دلایل توهین به آن دانست و خواستار شناساندن مفاهیم، مبانی و مقدسات اسلام به دیگران شد.

وی افزود: برای معرفی معارف دین باید از تمام توان علمی بهره گرفت و در سطحی فراتر از ایران و جهان اسلام به صورت جدی و عمیق دنبال و تعریف مورد پذیرش عمومی در جامعه بین‌اللملی مطرح شود.

فضایلی ابراز داشت: حقوق دانان در تلاش هستند تا از طریق منابع حقوقی، قواعد و قوانین بین‌المللی که مطابق با معاهدات بین‌المللی است، نسبت به این اقدام موهن در سازمان حقوق بشر اقامه دعوا کنند.

این استاد دانشگاه خواستار تشکیل کمیته مشترک از مراکز علمی حوزه و دانشگاه جهت پیگیری این اقدام شد و ابراز داشت: باید اقدامات داراز مدت در حوزه فعالیت‌های هم‌اندیشی، بین‌المللی، منطقی و بحث‌های کلامی، فلسفی و مبانی انجام شود.

وی ادامه داد: با انجام یک نشست یک روزه نمی‌توان به نتایج قابل قبولی رسید بلکه باید مسلمانان یک موضع واحد در برابر این اقدام داشته و حقوق دانان جهان اسلام پیگیر این موضوع باشند تا یک تحول مؤثر در نظام جدید واقع شود.

این استاد دانشگاه، نقش ایران در این اقدام را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: باید از ظرفیت‌ها اسلامی مانند کنفرانس اسلامی که ریاست آن بر عهده جمهوری اسلامی ایران است در حد مطلوب استفاده شود.

وی بیان داشت: همانگونه که اتحادیه اروپایی و آمریکایی دارای دادگاه و حقوق بشر ویژه هستند باید کشورهای اسلامی نیز دادگاه و حقوق بشر از نگاه اسلام  تشکیل دهند تا در صورت توهین با آن‌ها برخورد شود.

فضایلی در پایان گفت: مطالعات پژوهشی، نقد حقوق کشورهای غربی و توجیهات آن‌ها، اقامه دعوا و معرفی مسؤولیت دولت‌ها بهترین حرکت در مقابله با این اقدامات و توهین‌های دشمنان اسلام است./993/پ202/ی

ارسال نظرات