۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۴۱۲۳۲

مراسم افتتاحییه دوره‌های آموزش معارف اسلامی همسران طلاب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحییه دوره‌های آموزش معارف اسلامی ویژه همسران طلاب قم صبح امروز برگزار شد.
همايش تجليل از همسران و فرزندان ممتاز تحصيلي روحانيون استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحییه دوره‌های آموزش معارف اسلامی ویژه همسران طلاب قم پیش از ظهر در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد.

براساس این گزارش، این مراسم با حضور هزار نفر از همسران طلاب، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، معاون تهذیب حوزه‌ها و جمعی از کارکنان اداره کل خانواده برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید مرتضی صالحی، رییس اداره کل خانواده در این مراسم در سخنانی با اشاره به برگزاری 680 کلاس در ماه اظهار داشت: در هفت نقطه از استان قم دوره‌های آموزش معارف اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در هر دوره در مدت سه سال به آموزش احکام ، اخلاق، معارف دین و تفسیر پرداخته‌ می‌شود و  تا کنون بیش از سه هزار نفر موفق به گذراندن دوره‌ها شده‌اند.

رییس اداره کل خانواده، هدف اصلی از برگزاری این دوره‌ها را بهره‌گیری عمیق از معارف دین از سوی همسران طلاب دانست و خاطرنشان کرد: همسران طلاب همانند طلاب از الگوهای مهم، اثر گذار و مراجع پاسخگویی معارف دین در جامعه به شمار می‌روند به همین منظور این دوره‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره‌ها سعی شده است که یک برنامه متوسط اجرا شود تا به همسرداری و تربیت فرزندان همسران طلاب خللی وارد نشود و تحصیل همسران تحت تأثیر قرار نگیرد.

حجت‌الاسلام صالحی ابراز داشت: ایجاد برنامه مناسب برای اوقات فراغت همسران طلاب از دیگر اهداف برگزاری این دوره است.

وی ادامه داد: بیشتر همسران طلاب که در قم ساکن هستند در غربت به سر می‌برند به همین منظور برای جلوگیری از افسردگی، دل‌مردگی و برنامه‌ریزی مفید برای اوقات فراغت آن‌ها این دوره‌ها برگزار می‌شود.

رییس اداره کل خانواده در پایان از کمبود بودجه در این مراکز آموزشی انتقاد کرد و گفت: بیشتر استادان و کارکنان در این مراکز آموزشی تنها برای رضای خدا مشغول به فعالیت بوده و مزدی دریافت نمی‌کنند./993/پ202/ن

ارسال نظرات