۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۴۱۹۰۲
امام جمعه اردبیل:

حربه امروز دشمن جنگ اقتصادی علیه ممالک اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به تشریح ابعاد مبانی اقتصاد مقاومتی در جمع اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در دیدار اعضای کمیسیون صنایع مجلس در اردبیل با تاکید بر این‌که نظام سلطه از هر راهی برای براندازی نظام اسلامی ایران وارد خواهد شد، اظهار داشت: حربه امروز دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ممالک اسلامی است.

 

وی با بیان این‌که جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی مهمترین نیاز توسعه زیرساخت‌های صنعتی و اقتصادی منطقه است، خاطرنشان کرد: ایران با بهره‌مندی از غنی‌ترین منابع طبیعی و انرژی جهان، ظرفیت بسیار بالایی در ارتقای سطح صنعتی و اقتصادی دارد، اما بایستی عدالت در توزیع درآمدهای حاصل از این منابع میان استان‌ها رعایت شود.

 

نماینده خبرگان رهبری تاکید کرد: استان اردبیل در این زمینه از برخی نارسایی‌ها رنج می‌برند، این در حالی است که معضلاتی مانند فقر، بیکاری، مواد مخدر و مهاجرت تهدیدهای جدی در منطقه محسوب می شوند، از این رو شایسته است که همه استان‌ها به صورت مساوی از نعمت و ذخایر این کشور بهره گیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با ابراز تاسف از این‌که برخی از استان‌ها از نعمت سرمایه‌گذاری و برخورداری امکانات اقتصادی در محرومیت به سر می‌برند، گفت: اختلاف فاحش میان این‌گونه تبعیض ‍‌ها و ناعدالتی‌ها به قدری است که گاه غرور ملی مردم شهرها و استان‌های کمتر توسعه یافته شکسته می‌شود.

 

امام جمعه اردبیل خطاب به اعضای کمیسیون صنایع مجلس، خواستار مقابله جدی نمایندگان با بی‌عدالتی‌ و تبعیض در تخصیص بودجه‌های صنعتی و اقتصادی در کشور شد و افزود: موانع جذب سرمایه‌گذاری باید به سرعت رفع شود تا هم تولید‌کنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این عرصه دلگرم شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود عزل و نصب سیاسی و نابه جا را بزرگترین ضربه به نظام اسلامی دانست و گفت: انتظار داریم مدیرانی که برای تصدی پست‌های مهم در سراسر کشور انتخاب می شوند، در شأن نظام اسلامی باشند مدیری که پشت میز‌نشین و رفاه‌طلب باشند به درد جامعه اسلامی نمی خورد.

 

نماینده خبرگان رهبری در پایان با انتقاد از دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها افزود: سوء مدیریت بدتر از فقر است، عدم توجه به شایسته‌سالاری در کشور ضربات مهلکی به بدنه نظام می زند، باید در عزل و نصب‌ها برخوردی عقلانی و برخاسته از بلوغ سیاسی داشته باشیم./935/پ202/ب

ارسال نظرات