۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۴۲۴۷۴
آیت‌الله کعبی:

پیوند روحانیت و نظام گسستنی نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از نغمه‌های شومی که تفکر جدایی روحانیت از نظام اسلامی را در سر می‌پرورانند انتقاد کرد و گفت: پیوند روحانیت و نظام گسستنی نیست و روحانیت و حوزه‌های علمیه در عین هویت مستقل ارتباط مستحکمی با نظام اسلامی دارند.
آيت الله عباس کعبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم آيت الله عباس کعبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم
آیت‌الله عباس کعبی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع طلاب و فضلای استان خراسان شمالی، گفت: پیوند روحانیت و نظام گسستنی نیست و روحانیت و حوزه‌های علمیه در عین هویت مستقل ارتباط مستحکمی با نظام اسلامی دارند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری حوزه‌های علمیه را خاستگاه نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: رهبری انقلاب اسلامی از مرجعیت دینی و حوزه‌های علمیه شروع شد و روحانیت نقش بسزایی در ایجاد و تداوم انقلاب اسلامی ایفا کرد‌ه‌ است.
رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه همیشه در صدد بوده‌اند تا مبنای تفکر نظام اسلامی را بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) در جامعه حکمفرما کنند.
آیت‌الله کعبی از نغمه‌های شومی که تفکر جدایی روحانیت از نظام اسلامی را در سر می‌پرورانند انتقاد کرد و با بیان این‌که نظام اسلامی مولود حوزه‌های علمیه است، اظهار داشت: حوز‌ه‌های علمیه همیشه به دنبال تقویت و پیشرفت مولود خود بوده و این دو هویتی جداناشدنی هستند.
وی با اشاره به پرچمداری روحانیت از آموزه‌های دینی و مکتب اهل بیت(ع) گفت: تفکر ضد دینی و ضد حوزوی می‌خواهد روحانیت را از آموزه‌های اسلام در بعد سیاسی و اجتماعی جدا کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که قدرت بالای روحانیت و تأثیرگذاری این قشر در بیداری جوامع اسلامی سبب خشم دشمنان شده است، ابراز داشت: از این رو دشمنان به دنبال طراحی‌ جدایی روحانیت از نظام اسلامی و ترویج اندیشه سکولاریسم بر آمده‌اند.
آیت‌الله کعبی در پایان بیان داشت: عزت مکتب اهل بیت(ع) در جهان ناشی از عمق نفوذ و محبوبیت و ظرفیت اجتماعی روحانیت و تجربه موفق نظام اسلامی است./927/ت302/ج
ارسال نظرات