۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۴۳۳۳۵
آیت‌الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه مطرح کرد؛

راهبردهای دشمنان پیش از انتخابات ریاست جمهوری/دفاع مردم از نظام اعتقادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران استقبال باشکوه مردم خراسان شمالی از رهبر معظم انقلاب را دارای پیام های بسیار دانست و گفت: هواداری مردم از نظام سیاسی ایران یک هواداری سیاسی نیست که بتوان با بازی‌های سیاسی آنها را جدا کرد، ‌این هواداری اعتقادی است و هواداری اعتقادی هم به فضل خدا کم شدنی نیست.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: تقوا در تشکیل یک جامعه اسلامی ضروری‌ترین عنصر است و با تقوا می‌شود جلوی بسیاری از کشمکش‌های نادرست سیاسی را گرفت.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم که درباره فضیلت استقامت نازل شده است، از وعده صریح خداوند متعال مبنی بر پیروزی ملتی که سر حرف حق خود ایستاده است، سخن گفت و افزود: خداوند با ملت مؤمنی است که بیش از دویست هزار شهید تقدیم انقلاب می‌کند، این ملت شکست‌ناپذیر است.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین یادی از عالم مجاهد، مرحوم آیت‌الله انواری کرد و گفت: وی عالم بزرگی بود که در بین روحانیت بیشترین دوره زندان را تحمل کرد، محکوم به پانزده سال حبس شد اما با ایمان و صبر استقامت این دوره پررنج و پرمحنت را تحمل کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری از نقش‌آفرینان روحانیت در عرصه مبارزه بود.

 

استقبال مردم از مقام معظم رهبری مکتبی است

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر پربرکت رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی، به تحلیل این سفر در دو بخش شکلی و محتوایی پرداخت و اظهار کرد: سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی از سفرهای کم‌نظیر و استقبال مردم از ایشان در این سفر بسیار باشکوه بود.

 

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که استقبال مردم از سوی یک قومیت نبود و از همه اقوام در این استقبال باشکوه بودند و محور وحدت همه مقام معظم رهبری بود، حضور باشکوه نسل سومی‌ها و نسل چهارمی‌ها در این سفر که با عشق به ولی فقیه خود ابراز ارادت می‌کردند و نشان دادند در عرصه عشق به ولایت اگر بیش از نسل اولی‌ها نباشند، مانند نسل‌ اولی‌ها هستند را از نکات برجسته آن دانست.

 

وی تصریح کرد: استقبال مردم از مقام معظم رهبری تنها استقبال از یک رهبر سیاسی نیست، بلکه یک استقبال مکتبی است؛ مردم ولی فقیه خود را نائب امام زمان‌(عج) می‌دانند و اگر دستشان به محبوب انبیا و اوصیای الهی یعنی حضرت بقیةالله الاعظم‌(عج) نمی‌رسد، تمام عشقشان را یکجا تقدیم نائبش می‌کنند.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان، استقبال مردم خراسان شمالی از رهبر معظم انقلاب را در این مقطع، بسیار معنادار دانست و گفت: دشمنان امیدوار بودند این تحریم‌ها اثر خود را بگذارد و حداقل استقبال کمی کم‌تر شود، اما یک ذره کم که نشد، بحمدالله با شکوه‌ترین مراسم در تاریخ استان خراسان شمالی شکل گرفت.

 

وی با بیان این‌که زبان حال مردم آن است که تا آخرین نفس، آخرین نفر و آخرین قطره خون خود پای نظام اسلامی ایران ایستاده‌اند، اظهار کرد: پیام این استقبال باشکوه آن است که این مردم پیمان خون با نظام خود دارند و با تمام توان پای نظام ایستاده‌اند و از نماد نظام که مقام معظم رهبری است، دفاع می‌کنند.

 

ضرورت تدوین سبک زندگی اسلامی بر مبنای خردورزی و اخلاق

 

آیت‌الله خاتمی همچنین به رهنمودهای نو مقام معظم رهبری که در عرصه‌های مختلف داشتند، اشاره و تصریح کرد: رهبری از توطئه‌های دشمنان، تسلیم‌ناپذیری ملت در برابر توطئه‌ها و مسأله انتخابات پیش‌رو سخنان مهمی گفتند که بخش سبک زندگی اسلامی و تدوین این سبک بر مبنای خردورزی، اخلاق و حقوق مهم‌ترین بخش سخنان ایشان بود.

 

وی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی و عموم مردم خواست که به این بخش سخنان مقام معظم رهبری لبیک بگویند تا نماد اسلامی شدن در زندگی دیده شود و ابراز امیدواری کرد که همه آنهایی که مخاطب مقام معظم رهبری هستند در این عرصه به وظیفه خود عمل کنند و نگذارند این رهنمودهای ارزشمند زمین بماند.

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود تشدید فشارها، بحرانی جلوه دادن کشور، القای یأس و نامیدی، فضاسازی ناحق پیش از فرا رسیدن انتخابات، ارتباط دادن تحریم‌ها به اصرار ایران مبنی بر داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و انتشار شایعات و دروغ‌های مختلف را از راهبردهای اصلی دشمن تا انتخابات ریاست جمهوری برشمرد.

 

هواداری مردم از نظام سیاسی ایران اعتقادی است

 

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم به دشمنان خارجی و دوست‌داران آن در داخل کشور هشدار داد و گفت: هواداری مردم از نظام سیاسی ایران یک هواداری سیاسی نیست که بتوان با بازی‌های سیاسی آنها را جدا کرد، ‌این هواداری اعتقادی است و هواداری اعتقادی هم به فضل خدا کم شدنی نیست.

 

وی خطاب به برخی سیاسیون که طی هفته های گذشته، اوضاع کشور را به سرگشتگی سیاسی، وارونگی سیاسی و بی‌هنجاری تعبیر کردند، گفت: آنها می‌خواهند وانمود کنند کشور در حالت بحرانی است، اما اگرچه مشکل هست اما بحران نیست و اگر کسی می‌خواهد مشکل پیدا کند به کشورهای اروپایی سری بزند.

 

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که در بین جوانان این‌گونه وانمود می‌کنند که از این گردنه نمی‌توان گذشت، ابراز کرد: ملت بزرگ ایران گردنه‌های سخت‌تر از این را پشت سر گذاشته و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، ملت ایران امروز بیش از هر زمان دیگر در مقابل دشمن احساس قدرت می‌کند و این احساس متکی به واقعیات است.

 

وی یادآور شد: پیش از فرا رسیدن انتخابات سال 88 برخی زمزمه تقلب را سر دادند و مقام معظم رهبری هشدار دادند که این توطئه است، اما تحقق یافت، هنوز چند ماه به انتخاب مانده همان جریان با همان اسم و رسم شعار انتخابات آزاد را سر می‌دهد و می‌خواهد با این شعار بگویند که انتخابات قبلی آزاد نبوده است و در انتخابات بعدی هم اگر کاندیدای ما رد شد و یا مردم به کاندیدای ما رأی ندادند، انتخابات آزاد نیست.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با بیان این‌که آنان با این شعار به سمت التهاب پیش می‌روند و آن التهاب‌آفرینی که مقام معظم رهبری فرمود همین‌ها است، اظهار کرد: انتخابات کشور در طول این سی و سه سال، آزاد و سالم بوده، هست و به یاری خدا خواهد بود، این شعارهایی که داده می‌شود برای فضاسازی در امر انتخابات و التهاب‌آفرینی است.

 

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و دروغ 1+5 که مدعی است این فشارها برای پای میز مذاکره نشاندن ایران است، خطاب به مذاکره کنندگان گفت: ملت ایران هرگز میز مذاکره را ترک نکرده‌ است، اما شما میز مذاکره‌ای را می خواهید که ملت ایران را تسلیم کنید و خروجی آن تسلیم شدن ملت ایران باشد که این آرزو را به گور خواهید برد.

 

مدعیان آزادی بیان تحمل چند شبکه روشنگر را ندارند

 

آیت‌الله خاتمی همچنین قطع برنامه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران که به دستور مستقیم اتحادیه اروپا صورت گرفته است را محکوم کرد و افزود:‌ آنها که خود را طرفدار آزادی بیان می‌دانند و وقتی به پیامبر اکرم‌(ص) اهانت می‌شود می‌گویند آزادی بیان است، تحمل چند شبکه‌ای که روشنگری کرده و فریبشان را برای مردم روشن می‌کند، ندارند، باید بدانند که این تلاششان نافرجام است.

 

وی با بیان این‌که بسیاری از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا شعاری است و مهم نیست، گفت: نفس این تحریم‌ها انتقام از ملت بزرگی است که انقلاب کردند، دست غارتگران را قطع کردند و در برابر زیاده خواهی‌های استکبار ایستادند، ننگ است برای اتحادیه اروپا که دم از استقلال می‌زند اما اینگونه نوکر حلقه به گوش آمریکا باشد.

 

امام جمعه موقت تهران، نامزد شدن جایزه صلح نوبل اتحادیه اروپا را خنده‌دار توصیف و تصریح کرد: اتحادیه اروپا یادش باشد که پرونده سیاه آنان در نزد ملت است، میراژهای فرانسوی منازل مردم را منهدم می‌کرد، بمب‌های شیمیایی اهدایی آلمان بسیاری از مردم را به شهادت رساند و هنوز جانبازان آثار این شیمیایی شدن را با خود دارند.

 

وی با بیان این‌که دنیا، دنیای متناقضات است، گفت: آنها مدعی هستند که اتحادیه اروپا در این شش دهه در هیچ جنگی داخل نشده و این دروغ بزرگ شش دهه است، دست اتحادیه اروپا و سران حاکم اروپا در جنگ صدام، اشغال عراق، اشغال افغانستان و کشتار هزاران انسان در الجزایر تا مرفق به خون بی‌گناهان اغشته است. /920/پ201/ج

ارسال نظرات