۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۴۴۱۶۱
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

عدم پاسخگویی به شبهات سبب لغزش نسل جوان می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به گسترش روز افزون شبهات دینی در میان نسل جوان، گفت: عدم پاسخگویی مناسب به این شبهات زمینه لغزش جوانان را فراهم خواهد کرد.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان

حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از برگزاری بیش از 400 گفتمان دینی سال گذشته در مدارس استان خبرداد.

 

وی از شرکت بیش از 32 هزار نفر در جلسات گفتمان دینی سال گذشته خبر داد و گفت: این گفتمان های دینی در 50 موضوع برگزار شد.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده عفاف و حجاب، ولایت فقیه، بیداری اسلامی، مهدویت، وظایف جوانان در عصر غیبت، امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از‌ منکر، آسیب‌های ‌اجتماعی، جنگ‌نرم، مهارت‌های ‌زندگی، جوان و انتظار، احیاء تفکر دینی در دانشگاه‌ها، جوان و عرفان‌های‌کاذب، نحله‌های ‌انحرافی، روشن‌فکری دینی، نماز و بررسی سیره و روش زندگی ائمه معصومین (ع) از جمله مهم ترین موضوعات گفتمان های برگزار شده است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود با بیان این که شبهات فرهنگی در میان دانش آموزان هر روز در حال افزایش است، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس را ضروری دانست و با بیان این که این گفتمان های دینی با حضور اساتید مجرب حوزه برگزار می شود، افزود: حضور روحانیان مستعد در این بخش سبب استقبال از برنامه های گفتمان های دینی در مدارس شده است.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که بسیاری از خانواده های دانش آموزان به به دلیل تأثیر گذاری برنامه های گفتمان های دینی خواستار گسترده تر شدن این طرح هستند، بیان داشت: حضور مبلغان کارآزموده در مدارس و نهاد های آموزشی مورد استقبال مناسب خانواده ها قرار گرفته است.

 

معاون فرهنگی تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین با اشاره به آغاز طرح شبکه تبلیغ با همکاری طلاب و روحانیان حوزه های علمیه در 540 مدرسه استان گفت: تقویت باورهای دینی دانش آموزان و نیز پاسخگویی به شبهات دینی مهم ترین وظیفه مبلغان اعزامی است.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: اجرای این طرح از اثربخشی مطلوب و بالایی در مقابله با آسیب های اجتماعی و هجمه های فرهنگی دشمنان برخوردار است.

 

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که هجمه دشمنان به جوانان با هدف القای شبهات و انحرافات دنبال می شود، گفت: باید در ارتقای بینش دینی و اعتقادی جوانان و نیز باورهای دینی آنها تلاش کرد.

 

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان با تأکید براین که ترویج ارزش های دینی باید از دوران دانش آموزی در مدارس ترویج شود، گفت: باید از ظرفیت های تبلیغی حوزه و روحانیت بیشتر در محیط های آموزشی بهره گرفته شود.

 

وی با اشاره به دسیسه‌های دشمنان در قالب هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم، اظهار داشت: ارتقای بصیرت عمومی و رفع شبهات در قالب گفتمان‌های دینی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با دسیسه‌های دشمنان و خنثی‌سازی توطئه آنان است.


معاون فرهنگی
اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که شبهات موجود در ذهن جوانان و نوجوانان به لغزش آنان منتهی می‌شود، ابراز داشت: برگزاری گفتمان‌های دینی و پاسخ به شبهات ذهنی دانش آموزان و دانشجویان یک نیاز جدی و ضروری است.

 

حجت‌الاسلام گلمیرزاده با تبیین فضای گفتمان‌های دینی در سطح مدارس، خاطرنشان کرد: گفتمان های دینی در فضایی آکنده از صفا و صمیمیت بین استاد و دانش آموزان و با آزادی بیان برگزار می شود.

 

وی با تشریح اهداف برگزاری گفتمان های دینی، بیان داشت: پاسخ گویی حضوری به سئوالات و شبهات و نیازهای فکری نسل جوان، ایجاد فضای گفت و گو و هم‌اندیشی و روابط بین ائمه جماعات، مربیان و اساتید با جوانان حول محور دین و توسعه و گسترش محافل بحث و انتقاد جوانان و غنی ساختن مباحث مستدل و راهکارهای تقویت آن از عمده اهداف اجرای گفتمان‌های دینی در استان گیلان بوده ‌است./950/پ202/ب

ارسال نظرات