۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۴۴۶۷۵
لاریجانی:

قرار نیست با تفکر انتخاباتی در دانشگاه‌ها حضور یابیم

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست با تفکر انتخاباتی در دانشگاه‌ها حاضر باشیم بلکه سعی داریم با حضور در دانشگاه‌ها گپ و گفت‌وگویی با آنان داشته و با نظرات و پیشنهادات آشنا شویم.
دكتر علي لاريجاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به سؤالات دانشگاهیان اردبیل پاسخ داد و اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با عارضه دیکتاتوری از سوی نظام غرب مواجه بودیم که بعد از پیروزی انقلاب این روحیه و استراتژی از سوی آمریکا و همدستانش دنبال شد.

 

وی تحمیل هشت سال دفاع مقدس و تحریم‌های اقتصادی را از جمله توطئه‌های غرب برای براندازی نظام اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: ملت ایران در طول سه دهه گذشته از عنصر مجاهدت استفاده کرده و در برابر نظام سلطه ایستادگی کرده اند و اجازه نداده‌اند که هیچگونه تعرضی به کیان نظام اسلامی صورت گیرد.

 

رییس مجلس اشغال عراق و افغانستان و جنگ 33 روزه علیه حزب‌الله را برنامه ای برای تحقق سیاست خاورمیانه جدید غرب دانست و گفت: نظام اسلامی ایران با موضعی منطقی سیاست آمریکا و غرب در منطقه را خنثی کرد و در مقابل تهدیدها با تکیه بر توان دانشمندان داخلی توانست تهدیدهای استکبار را به فرصت تبدیل کند.

 

لاریجانی با بیان این‌که غرب با بهانه قرار دادن برنامه صلح‌آمیز هسته ای ایران سعی دارد علیه ایران تبلیغات منفی به راه اندازد، افزود: در پشت صحنه این ماجرا نوعی طبقه‌بندی ملت‌ها و تقسیم‌بندی آنها قرار داشت که سعی داشتند، عده‌ای از کشورها را کانون و عده‌ای را پیرامونی قلمداد کنند تا کشورهای به اصطلاح پیرامونی نتوانند به تکنولوژی پیشرفته و نوین دست یابند.

 

وی با بیان این‌که ایران اسلامی با تکیه بر دانش بومی تمامی تحریم‌های علمی و صنعتی دشمنان را خنثی کرده است، گفت: غرب سعی داشت تکنولوژی‌های دست دوم را به کشورهای پیرامونی و تابع خود بفروشند و به آنها اجازه ندهند به حوزه تکنولوژی‌های هسته‌ای، نانو و بایو وارد شوند، اما دانشجویان ما به عنوان دیده‌بانان حریم انقلاب در راه تعالی نظام اسلامی مجاهدت علمی را پیش گرفتند.

 

رییس مجلس دانشجویان را دیده‌بانان بابصیرت معنوی و اخلاقی نظام اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: مسؤولان بایستی توازن میان نیاز جامعه و گرایش دانشگاهی را تنظیم کند تا دچار عدم توازن نشویم، با این اقدام می‌توان دغدغه اشتغال را برطرف کرده و بیش از هر زمان دیگر آسایش و آرامش را در جامعه برقرار کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر حقوق بالای نمایندگان و مسؤولان کشور اظهارداشت: این کلی گویی های شما مساله ای را حل نمی کند، اگر مصداقی دارید آن را بیان کنید، اما تا جایی که من اطلاع دارم وزیران و استانداران به دنبال ولخرجی نیستند و این مطلب که شما می گویید، صحیح نیست.

 

لاریجانی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر حضور رییس مجلس در دانشگاه با هدف تبلیغاتی و انتخاباتی اظهار داشت: استغفرالله که رییس جمهور آینده باشم، قرار نیست با این تفکر در دانشگاه‌ها حاضر باشیم بلکه سعی داریم با حضور در دانشگاه‌ها گپ و گفت‌وگویی با آنان داشته باشیم و با نظرات و پیشنهادات آنها آشنا شویم./935/پ202/س

ارسال نظرات