۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۴۵۰۱۱
آیت الله صافی گلپایگانی:

مشکلات بشریت ناشی از بی توجهی به فرهنگ غدیر است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، مشکلات بشریّت و جامعه امروزی را ناشی از دوری از فرهنگ غدیر و علوی دانست و تاکید کرد: مسأله غدیر و ولایت امیرالمؤمنین اساسی‌ترین مساله در ایمان به خداوند متعال و سایر عقاید حقّه است.
 آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت امام هادی علیه‌السلام و در آستانه عید بزرگ غدیر، سردار مهدی مهدوی نژاد فرمانده سپاه قم و حجت الاسلام سید حسن اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران استان، با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کردند.
 
این مرجع تقلید با تبریک سالروز ولادت حضرت هادی علیه‌السلام و عید سعید غدیر، به تبیین مساله مهم ولایت پرداخت و گفت: تأکید آیات قرآنی بر مسأله ولایت آن هم با لحن «إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» نشان از این دارد که مسأله غدیر و ولایت امیرالمؤمنین اساسی‌ترین مساله در ایمان به خداوند متعال و سایر عقاید حقّه است.
 
وی با بیان این که استقامت در همه عقاید، منوط به این است که مردم در امر ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام استقامت داشته باشند، ابراز داشت: مردم باید معنای ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را کامل بشناسند و به لفظ تنها اکتفا نکنند؛ باید بدانند معنای این‌که به آن حضرت، امیرالمؤمنین، ولیّ الله و ممسوس فی ذات الله می‌گوییم چیست که هر چه معرفت انسان به این معانی عمیق‌تر شود، بیشتر در مسیر تقرّب به خداوند متعال قرار می‌گیرد.
 
حرکت در خط ولایت موجب سعادت و نجات است
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی افزود: هر چه بیشتر، غدیر، تجلیل و تعظیم شود و مردم فرهنگ غدیر را بیاموزند و بدانند که باید در خط ولایی امیرالمؤمنین علیه‌السلام باشند، به سعادت و نجات نزدیکتر هستند؛ همه باید بدانند که اگر دنیا و آخرت را می‌خواهند، باید راهی را بروند که امیرالمؤمنین علیه‌السلام به آن ارشاد فرموده است.
 
این مرجع تقلید با یادآوری این نکته که مشکلات بشریّت و جامعه امروزی ناشی از دوری از فرهنگ غدیر و علوی است، اظهار داشت: روش و سیره زندگی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و نیز روش زمامداری و حکومت آن حضرت، باید برای همیشه الگو و اسوه حاکمان قرار بگیرد چراکه تنها راه نجات و سعادت است.
 
وی با بیان این که همه هویّت ما مربوط به ولایت امیرالمؤمنین  است. ابراز داشت: در روایات داریم که چنانچه بنده‌ای خداوند متعال را به قدر آنچه که نوح امّت خود را دعوت می‌کرد، شب‌ها عبادت کند و روزها روزه بگیرد و مثل کوه احد، طلا در راه خدا انفاق کند ولی ولایت علی بن ابی طالب علیه‌السلام را نداشته باشد، در درگاه خداوند متعال هیچ‌یک از آنها قبول نمی‌شود؛ این روایت، تفسیر آیه شریفه «إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» است، یعنی اگر مسأله ولایت نباشد، سایر چیزها ناتمام است و اثری ندارد.
 
سپاه باید جلوی منکرات بایستد
این مرجع تقلید با بیان این که شما عزیزان پاسدار که به عنوان پاسداران دین، ولایت و انقلاب اسلامی معروفید، در این زمان باید علاوه بر این که خودتان ملتزم به شرع و احکام هستید، جلوی منکرات بایستید، جامعه را حفظ کنید و از انحراف جامعه به سوی خلاف شرع و دین جلوگیری نمایید، ‌اظهار داشت: بنده همیشه از سپاه پاسداران تعریف کرده‌ام، چرا که واقعاً می‌بینم افراد خیلی خوب و مؤمنی مشغول خدمت هستند که در همان خط اول انقلاب باقی مانده‌اند، شما هم ملتفت باشید این قداست مقام را نگه دارید و اجازه ندهید این حیثیت و قداست سپاه خدشه‌دار شود.
 
وی با بیان این که سپاه پاسداران، یعنی پاسداری از دین، احکام و قرآن و پاسداری از فرهنگ و مذهب و ولایت، خاطرنشان کرد: شما خودتان را لشکر امام زمان علیه‌السلام بدانید که می‌خواهید مقاصد آن حضرت را در جامعه پیاده نمایید، البته همگان باید خود را در این خط بدانیم و فرقی نمی‌کند در چه لباسی باشیم چرا که هدف و غرض، یکی است.
 
باید به دنیا نشان دهیم که نظام ما، نظامی اسلامی و الهی است
وی تاکید کرد: این دین، مکتب و اصالتی که داریم باید محفوظ بماند تا روز به روز بر قوّت و عظمت آن در دنیا افزوده شود؛ باید به گونه ای نظام اسلامی را حفظ کنیم که همه دنیا در مقابل آن سر تعظیم فرود بیاورند و ببینند که نظام ما نظام بدیع الهی اسلامی است و با نظام‌های دیگر فرق اساسی دارد./924/پ203/ج
ارسال نظرات