۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۴۵۱۴۴

همایش روحانیان سراب و شبستر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مشترک روحانیان، مبلغان، ائمه جماعات و اعضای هیأت امنای مساجد شهرهای شبستر و سراب در آستانه عید غدیرخم برگزار شد.
گردهمايي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در گردهمایی مشترک روحانیان و اعضای هیأت امنای مساجد شهرهای شبستر اظهار داشت: عمران و آبادانی مساجد تنها به ظاهر زیبای ساختمان نیست، بلکه به حضور گرم مردم بستگی دارد.

 

وی مساجد را سنگر تربیت و آموزش نسل طیب دانست و خاطرنشان کرد: مساجد مرکز تعاون و همکاری مردم محسوب می شوند، در حقیقت مهمترین کارکرد مساجد با توجه به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی، مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌های روزافزون استکبار جهانی است.

 

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر توجه ویژه متولیان مسجد بر کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مساجد اظهار داشت: احیای جایگاه اصلی مساجد یکی از آرمان های انقلاب اسلامی بوده است، برای تحقق کامل این مساله بایستی دست اندرکاران امور مساجد با امام جماعت مسجد همکاری و تعامل داشته باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که روحانی هر مسجد مسؤول فعالیت ها و برنامه های آن محسوب می شود، خاطرنشان کرد: تفرقه و اختلاف نظر میان متولیان مساجد به هیچ وجه شایسته نظام اسلامی نیست، در حقیقت تفرقه افکنی یکی از ترفندهای دشمنان برای دوری مردم به ویژه جوانان از مساجد است.

 

وی خواستار تعامل، هم اندیشی و عدم موازی کاری میان متولیان امور مساجد شد و گفت: اختلاف سلیقه و نظر امری طبیعی است، اما نباید تبدیل جدل و یا سهم خواهی در فضای معنوی مسجد شود، شأن مساجد در نظام اسلامی بسیار فراتر از آن است که عده ای با کوته‌فکری بخواهند آنان را متزلزل کنند.

 

حجت الاسلام حسینی خواستار جذب جوانان به فعالیت های مسجدی شد و گفت: بهره مندی از شیوه های جذاب، جوان‌پسند و ابتکاری در مشارکت جوانان در فعالیت های مسجدی، هنر متولیان مساجد است، در غیر این‌صورت دشمنان دام‌های به ظاهر زیبایی برای به دام افتادن جوانان ایرانی پهن کرده اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی همچنین در خصوص هیأت امنای مساجد اظهار داشت: از این پس افراد تحصیل کرده و فرهنگی عضو هیات امنای مساجد و امامزادگان می شوند، البته این عضویت ها با معرفی روحانی مسجد و تایید هیآت گزینش اوقاف صورت خواهد گرفت.

 

گفتنی است، همزمان با گردهمایی روحانیان و ائمه جماعات مساجد شبستر، مسابقات قرآن کریم این شهرستان آغاز به کار کرد، در این دوره از مسابقات 160نفر در دو گروه بزرگسالان و شکوفه ها در رشته های قرائت، حفظ، ترتیل و تفسیر به رقابت می پردازند.

 

همچنین همایش روحانیان، هیأت امنا و خادمان مساجد سراب با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر مسؤولان محلی در مسجد خلیفه بیگی این شهرستان برگزار شد و در پایان مراسم از 12 عضو هیأت امنا و 12 خادم مساجد این شهرستان جلیل بعمل آمد./935/پ202/س

ارسال نظرات