۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۴۶۲۱۷
معاون جامعه مدرسین:

اهانت به مقدسات جرمی بین المللی است/ باید به دنبال احیای حقوق بین الملل اسلامی باشیم

خبرگزاری رسا ـ معاون «جامعه و نظام» جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اهانت به مقدسات را جرمی بین المللی دانست و با تاکید بر این که آمریکا و مدعیان حقوق بشر بزرگ ترین ناقض حقوق بشر هستند، گفت: باید به دنبال احیای قواعد حقوق بین الملل اسلامی باشیم.
آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر شنبه در دیدار اعضای شورای اندیشه و همفکری سازمان بسیج و حقوقدانان استان قم، تشکیل این شورا را مایه بشارت دانست و ابراز امیدواری کرد که این تشکل منشا اقدامات تحول گرایانه در نظام حقوقی کشور بر مبنای اسلام و پاسخگویی به شبهات باشد. 
وی با بیان این که بسیج حقوقدانان استان قم باید در عرصه دفاع از ارزش ها با توجه به ظرفیت حوزه علمیه و مراکز علمی و پژوهشی در زمره پیشگامان باشد، تصریح کرد: ما نیز به سهم خود آماده همکاری با این تشکل هستیم. 
عضو جامعه مدرسین در ادامه اهانت به مقدسات ادیان را در چند سطح مورد بحث قرار داد و گفت: هیچ حقوقدان بین الملل منصفی، اهانت به مقدسات و ادیان را جایز نمی داند، بلکه فراتر از این بر اساس قوانین موجود این امر یک جرم بین المللی به شمار می رود.
 
رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هرآنچه منجر به ایجاد تنفر و کینه شود به ویژه در عرصه تحریک مذاهب و ادیان نوعی جرم به حساب می آید و افسانه موهوم هولوکاست که امروز اجازه بحث علمی راجع به آن نمی دهند ناشی از مساله است. 
غرب بزرگ ترین ناقض حقوق بشر است
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: متاسفانه رفتار دولت های سلطه گر متناقص با حقوق بین الملل است و حقوق بین الملل بارها بدون حد و حصر از سوی آنها نقض شده است و اگر بخواهیم موارد نقض را بشماریم چندین جلد کتاب قطور خواهد شد. 
آیت الله کعبی اشغال عراق و افغانستان از سوی آمریکا را تنها بخشی از نقض حقوق بین الملل دانست و تاکید کرد: اینها بزرگ ترین ناقض حقوق بشر هستند اما از سویی دیگر دم از دفاع از حقوق بشر می زنند.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که حقوق بین الملل ضمانت اجرایی خود را از دست داده است و غربی ها خود به این مساله اذعان دارند، تصریح کرد: کسانی که ادعای اداره جهان را می کنند به هیچ جا پاسخگو نیستند و ما شاهد یکه تازی آمریکا و نهادهای مدعی حفظ حقوق در نقض حقوق بین الملل هستیم. 
این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تحولات سوریه را از این دست دانست و گفت: اینها با فراخوان تروریسم زیر چتر آمریکا، انگلیس و سازمان های مدعی حقوق بشر مرتکب انواع جنایت ها می شوند. 
آیت الله کعبی تاکید کرد: ما باید به دنبال احیای قواعد حقوق بین الملل اسلامی باشیم و در این عرصه نیز کارها و اقداماتی را انجام دهیم، حقوق بین الملل به لحاظ تاریخی ریشه در آموزه های دینی و مکتب انبیا و رسالت اسلام دارد. 
 
تفاوت های حقوق بین الملل از منظر اسلام و غرب
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که قدیمی ترین سند حقوق بین الملل کتاب المجموع زیدبن علی است، تاکید کرد: یکی از تفاوت های بنیادین بین حقوق بین الملل اسلامی و حقوق بین الملل، تفاوت در مبانی است؛ مبنای حقوق بین الملل توافق ملت ها است، اما معیار در مبانی حقوق بین الملل در اسلام فطرت و کرامت انسانی است. 
وی با بیان این که توحید و خداباوری در حقوق معاصر بین الملل جایی ندارد، گفت: حقوق بین الملل امروز مبتنی بر زورمداری و شرک است که ریشه در مکتب اومانیسم دارد، اما حقوق بین الملل اسلامی مبتنی بر فطرت انسانی است. 
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین با تاکید بر این که امروز بنیان خانواده از سوی مکاتب الحادی در حال تهدید و از بین رفتن است، تصریح کرد: امروز در جهان معاصر غرب قداست خانواده از بین رفته است و آنها در مقابل به دنبال رسمیت بخشیدن به حقوق همجنس بازان هستند.
 
وی بیان داشت: اگر مبانی اسلامی را در عرصه های مختلف به ویژه کانون خانواده به درستی تبیین کنیم همه با ما همراه خواهند شد.
غرب جاهلیت مدرن را به نمایش گذاشته است
 
آیت الله کعبی عفت را حقی عمومی، فطری، انسانی و مبتنی بر عقل دانست و خاطرنشان کرد: استفاده ابزاری غربی ها از حقوق بشر و زن و ترویج مکاتب الحادی، فحشا و فساد سبب شده که آنها جاهلیت مدرن را به نمایش بگذارند.
 
وی افزود: امروز نظام سرمایه داری باعث گسترش فقر، تبعیض و بی عدالتی در جهان شده و خود ضد حقوق بشر است، این نظام تنها به فکر افزایش سرمایه و تکاثر است و جنبش وال استریت ریشه در بی عدالتی و بی توجهی به طبقات ضعیف دارد. 
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که حقوق بین الملل اسلامی باعث رشد عقلانیت و اخلاق در جوامع بشری می شود، تصریح کرد: اهانت به مقدسات سبب می شود که اصول و آرمان های الهی و فطری بشر تهدید شود. 
وی خاطرنشان کرد: اهانت به مقدسات اهانت به یک دین موهوم و خیالی نیست بلکه اهانت به هدایت و اصول فطری و آرمان های انسانی مبتنی بر توحید است؛ از این رو یک جرم بین المللی به حساب می آید./924/پ201/ج
ارسال نظرات