۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۴۶۸۳۲

تأکید آیت الله شبستری بر تسریع احداث حوزه علمیه ملکان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به طرح گسترش مدارس علمیه در سراسر استان، بر تسریع در احداث حوزه علمیه ملکان تأکید کرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح دفتر امام جمعه ملکان اظهار داشت: توسعه مدارس علمیه در سراسر شهرهای استان جزو سیاست‌ها مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بر تسریع در احداث حوزه علمیه ملکان تأکید کرد و گفت: شتا‌ب‌خشی در روند احداث حوزه علمیه در ملکان می تواند بخشی از نیازهای فرهنگی و مذهبی این شهرستان را برطرف کند، چراکه حضور معنوی روحانیت در بطن جامعه خود نوعی پیشگیری از وقوع ناهنجاری‌ها است.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، ماه محرم را فرصتی برای تبیین اهداف قیام عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه باید ذکر مصیبت امام حسین گفته شود؛ اما در کنار آن باید اهداف قیام حضرت نیز به خوبی تبیین شود.

 

آیت الله شبستری معرفت به فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) را عامل بقا و تداوم ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی با الهام از مکتب انسان‌ساز و آزادی‌بخش کربلا به پیروزی رسید، تداوم آن نیز تنها با تمسک به آموزه ها و عبرت‌های عاشورایی ممکن خواهد بود.

 

همچنین حجت الاسلام حافظ زمانیة، امام جمعه ملکان در سخنانی به ارایه گزارشی از روند احداث مدرسه علمیه این شهرستان پرداخت و گفت: برای حوزه علمیه این شهرستان 50 هزار متر مربع زمین اهدا شده که در صورت تأمین اعتبار عملیات اجرایی آن شروع می شود.

 

وی خواستار همکاری مردم و دولت در احداث حوزه علمیه و مصلای نماز جمعه این شهر شد و افزود: مصلای این شهر نیز در زمینی به مساحت 16هزار مترمربع و با زیربنای هفت هزار متر مربع احداث می شود که اعتبار مورد نیاز آن بیش از 20میلیارد ریال خواهد بود.

 

گفتنی است، دفتر امام جمعه ملکان در زمینی با زیربنای 900متر مربع و با دو میلیارد ریال اعتبار احداث شده است./935/پ202/س

ارسال نظرات