۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۴۶۸۷۰

گردهمایی مبلغان و ائمه جماعات استان قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مبلغان و ائمه جماعات استان قم در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.
گردهمايي مبلغان اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی مبلغان و ائمه جماعات استان قم پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.
بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم در این گردهمایی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای تضعیف تشیع، ابراز کرد: امروز با تمام تبلیغاتی که صورت گرفته شاهد گرایش بیش از پیش مردم جهان به فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) هستیم.
 
حجت‌الاسلام اسکندری یکی از علت‌های اساسی هجمه و فشار به کشورهای شیعی جهان را گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و اقبال مردم دنیا به این فرهنگ عنوان کرد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم یکی از الزامات جامعه شیعی را آشنایی بیشتر با مقوله امام شناسی ذکر کرد و اظهار داشت: این امر به ارتقای جایگاه شیعیان کمک شایانی خواهد کرد.
 
حجت‌الاسلام نجاریان زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این گردهمایی، مسجد محوری را یکی از اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی دانست و ابراز کرد: هیأت‌هایی که در مساجد حضور دارند از امتیازات ویژه هیأت‌های مذهبی بهره‌مند می‌شوند.
 
حجت‌الاسلام نجاریان زاده به فواید مسجد محوری در عزاداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: این امر سبب می‌شود آسیب‌هایی که در ایام عزاداری متوجه هیئت‌های مذهبی با حضور ائمه جماعات برطرف شود.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که دشمنان برای تضعیف مساجد برنامه ریزی می‌کنند، افزود: روحانی محوری یکی از راه‌های اساسی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است.
 
همچنین حجت‌الاسلام احسانی، رییس ستاد اقامه نماز استان قم در این گردهمایی طی سخنانی گفت: نماز فلسفه قیام امام حسین(ع) است و اگر این موضوع فراموش شود پیام قیام ایشان نیز فراموش می‌شود.
 
وی در ادامه خطاب به مبلغان گفت: مبلغان در کنار تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) مردم را به شرکت در نماز جماعت نیز تشویق کنند و به بیان فضایل و فواید این امر بپردازند.
 
رییس ستاد اقامه نماز استان قم فرهنگ‌سازی برای ترویج نماز در عزاداری‌های محرم را از فعالیت‌های مفید سال‌های اخیر خواند و گفت: در این زمینه اقدامات مناسبی انجام گرفته و این امر به دور شدن هیأت‌های مذهبی از آسیب‌ها کمک کرده است./927/پ202/ی
ارسال نظرات