۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۴۷۰۶۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

برنامه های ماه محرم باید با شعور حسینی همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که باید از شور حسینی برای شعور حسینی در ماه محرم بهره گیریم، گفت: رسالت روحانیت و هیأت های مذهبی در تقویت بصیرت عاشورای جامعه در این ماه بسیار سنگین است.
آيت الله نورمفيدي

‎به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در همایش رهروان عاشورایی که در سالن تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم با بیان این که باید از شور حسینی برای شعور حسینی در ماه محرم بهره گیریم، گفت: رسالت روحانیت و هیأت های مذهبی در تقویت بصیرت عاشورای جامعه در این ماه بسیار سنگین است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امام حسین(ع) برای نجات اسلام قیام کردند و در برابر ظلم و کفر ایستادند و مبارزه کردند، ادامه داد: امروز رسالت اصلی امت اسلامی ادامه راه نهضت حسینی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های جبهه کفر است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که مبلغان دینی باید شخصیت امام حسین(ع) را آن گونه که در شأن و منزلت ایشان است به مردم ارائه کنند، ادامه داد: در عزاداری‌ها و نوحه سرایی ها باید اصول دینی مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که افتخار می کنم روضه خوان امام حسین(ع) هستم، گفت: از افتخارات بنده روضه خوانی برای امام حسین(ع) است؛ و باید امام حسین(ع) را به جایگاه اصلی ایشان برسانیم و گاهی متأسفانه حرکاتی صورت می پذیرد که باعث تنزل جایگاه این امام همام شده که باید به شدت از آن پرهیز شود.

 

امام جمعه گرگان ادامه با اشاره به این که باید به گونه ای عزاداری کرد که محتوای اصلی این برنامه‌ها برای انسان حاصل شود، گفت: چراکه این محتوا است که به انسان بصیرت می بخشد.

 

 وی با اشاره به این که مساجد و هیأت های مذهبی نباید صبقه جناحی و سیاسی پیدا کنند، اظهار داشت: بالاترین افتخار هیأت ها و مساجد مذهبی باید پرچم امام حسین(ع) باشد.

 

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود با بیان این که شرکت در عزاداری ها به ویژه سوگواری امام حسین(ع) تنها نباید ظاهری باشد، ادامه داد: حضور در این مجالس ارزشی باید از اعمال وجود انسان بوده و باید نسبت به فلسفه قیام سید و سالار شهیدان به یک شناخت مناسب دست یابیم.

 

آیت الله نورمفیدی، امام حسین(ع) را چراغ هدایت دانست و با بیان این که شناخت صحیح از اهداف آن امام همام انسان را از گمراهی و ضلالت رهایی خواهد داد، گفت: این مسأله جز با میزان قراردادن حضرت و سنجیدن خود در اخلاق و اعمال و ایمان با ایشان میسر نخواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که هیأت ‎های مذهبی باید جایگاه خود را بشناسند ادامه داد: هیأت ها  که پرچم امام حسین (ع) را بر سر عزاداران حسینی بلند می ‎کنند لازم است این کار را به طور صحیح و به درستی انجام دهند تا مشمول لطف پروردگار قرار بگیرند./950/پ202/ب

ارسال نظرات