۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۴۷۲۸۰

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه‌های«منطق شهادت»، «پرسمان محرم» و«حماسه سرخ» در رادیو معارف پخش می شود.
راديو معارف راديو معارف
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش ویژه برنامه «منطق شهادت» به تحلیل عرفانی و حماسی حادثه عاشورا می پردازد.
آموزه های اخلاقی حادثه عاشورا، ملاک و معیار پیروزی ، جلوه های زشتی و زیبایی عاشورا از جمله محورهایی است که حجت الاسلام رضوانی پور به بررسی و بیان آن می پردازد . همچنین از دیگر موضوعاتی که در این برنامه به آن پرداخته می شود شاخصه و ویژگیهای شهید ، ریشه های اجتماعی حادثه عاشورا و رمز بقای عاشورا است.
ویژه برنامه «منطق شهادت » کاری از گروه اندیشه وحکمت به تهیه و سردبیری سید روح الله شجاعی ، در 16 قسمت از 25 آبان آغاز شده و تا 10 آذر ادامه خواهد داشت شنوندگان معارف جو می توانند شنونده این برنامه هر روز راس ساعت 23:40 از رادیو معارف باشند.
«پرسمان محرم»، پاسخگوی پرسش‌های مردمی
همزمان با فرارسیدن ایام محرم، رادیو معارف به تهیه و پخش ویژه‌برنامه «پرسمان محرم» اقدام کرد.
این ویژه برنامه در قالب پرسش و پاسخ و با محوریت موضوعاتی همچون؛ اعتقادی و سیاسی، تاریخ و سیره تربیتی و عرفانی و مرتبط با قیام عاشورا و اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب بزرگوار آن حضرت، تقدیم شنوندگان می‌شود.
شایان ذکر است، پرسش‌های مربوط به این برنامه از میان پرسش‌های پیشین مخاطبان با رادیو معارف جمع آوری شده است و همچنین اساتید بزرگواری همچون آیت الله سید احمد خاتمی، حجج اسلام مهدی پیشوایی، تراشیون، طباطبایی نژاد و مصطفی پور پاسخ‌گوی پرسش‌های مخاطبان خواهند بود.
ویژه برنامه «پرسمان محرم» کاری از گروه فقه و سیره به تهیه و سردبیری محمد حسین پور ، از اول محرم شروع شده و تا یازدهم محرم هر روز ساعت 10:10 تقدیم معارف جویان می‌شود.
«حماسه سرخ» از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
ویژه برنامه «حماسه سرخ» با نگاهی تحلیلی تاریخی به بررسی جامعه نبوی و انحرافات به وجود آمده در آن جامعه پس از رحلت رسول گرامی اسلام می پردازد.
همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان رادیو معارف ویژه برنامه «حماسه سرخ» را از استودیوی رادیو معارف در حرم مطهر حضرت معصومه (س) تقدیم شنوندگان می کند.
ویژه برنامه زنده «حماسه سرخ» نگاهی تحلیلی تاریخی به جامعه نبوی و اصول اساسی آن خواهد داشت و سپس به انحرافات به وجود آمده در آن جامعه پس از رحلت رسول گرامی اسلام خواهد پرداخت و در ادامه به اقدامات اصلاح گرانه از سوی امیرمؤمنان امام علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) برای بازگرداندن جامعه به اصول اساسی جامعه نبوی را بررسی و تحلیل خواهد کرد.
بیشترین سهم برنامه به اقدامات اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و معنوی سالار شهیدان و اصحاب آن حضرت اختصاص خواهد یافت و در این ویژه برنامه از کارشناسی حجج الاسلام سید محمود طباطبایی نژاد، عباسعلی براتی و سید احمد حسینی خراسانی بهره خواهیم برد
ویژه برنامه زنده «حماسه سرخ» کاری گروه از فقه و سیره به تهیه و سردبیری علی اسماعیلی است و این برنامه از سی‌ام ذی الحجه آغاز شده و تا دهم محرم الحرام هر روز از ساعت16 به صورت زنده از استودیوی رادیو معارف در حرم مطهر حضرت معصومه(س) تقدیم شنوندگان فرهیخته و سوگوار می‌شود.
گفتنی است، استودیوی پخش زنده رادیو معارف در ضلع غربی صحن حضرت جوادالائمه(ع) واقع شده است.  /907/پ203/پ
ارسال نظرات