۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۴۷۴۶۳
دبیر شورای عالی حوزه:

دینداران واقعی در هر شرایطی دین خود را حفظ می کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که افراد زمانی تغییر می‌کنند که واقعا توبه کرده باشند، گفت: متأسفانه از گوشه و کنار می‌شنویم کسانی خود را از نظام می‌دانند، اما خلاف‌هایی انجام می‌دهند که زیبنده آنان و نظام نیست.
آيت الله استادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری شب ششم ماه محرم که با حضور اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد، از امتحان به عنوان یک سنت الهی که هیچ‌کس از آن مستثنی نیست، نام برد و گفت: تغییر لباس، زمان و مکان سبب تغییر انسان نمی‌شود. 

وی با بیان این‌که بسیاری از افراد بی‌جهت خود را بنده خوب می‌دانند و بی‌دلیل خود را فداکار می‌نامند، اما با امتحان الهی خود را می‌شناسند، گفت: امتحان برای خودشناسی است و خودشناسی از گرفتار شدن انسان به غرور جلوگیری می‌کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که اثر امتحان به شرطی خوب است که انسان متنبه و اصلاح شود، تصریح کرد: امتحان همواره برای برطرف کردن جهل نیست، گاهی امتحان جنبه تمرینی دارد و انسان با امتحان‌های پی‌درپی به تکامل می‌رسد، همان‌طور که ابراهیم‌(ع) با امتحان‌های الهی به درجات عالی رسید.

 

وی افزود: هیچ‌گاه خدای متعال انسان را امتحان نمی‌کند تا به حالش واقف شود، او همه چیز را می‌داند و هرکس سؤال کند که خدا چرا انسان را امتحان می‌کند، باید بداند که بسیاری از امتحان‌ها برای آن است تا ما فردی را بشناسیم، همان‌طور که امام علی‌(ع) بارها امتحان شدند برای این‌که دیگران آن حضرت را بهتر بشناسند.

 

آیت‌الله استادی با بیان این‌که صرف گفتن ایمان کافی نیست، نیاز به عمل دارد و این امتحان در همه حال از انسان می‌شود، گفت: تغییر لباس، زمان و مکان به معنای عوض شدن انسان نیست؛ برخی پیش از انقلاب یک عمر کارهای خلاف کرده‌‌اند و فکر می‌کنند، همان‌طور که انقلاب شد، آنها هم عوض شده‌اند در حالی که این چنین نیست.

 

امام جمعه موقت قم با تأکید بر این‌که تغییر زمان، مکان و لباس سبب تغییر در انسان نمی‌شود و افراد زمانی تغییر می‌کنند که واقعا توبه کرده و انقلابی در درون شان ایجاد شده باشد، تصریح کرد: متأسفانه از گوشه و کنار می‌شنویم کسانی خود را از نظام می‌دانند، اما خلاف‌هایی انجام می‌دهند که زیبنده آنان و نظام نیست.

 

وی با بیان این‌که امام حسین‌(ع) فرمودند «مردم بنده دنیا هستند و دین،‌ لغلغه زبان‌شان است و تا وقتی از دین دم می‌زنند که زندگی مادی‌شان بگذرد، اما در وقت عمل، دیندار واقعی اندک است»، گفت: دینداران واقعی در هر صورت دین خود را حفظ می‌کنند، نه این‌که اگر با مشکلاتی روبه‌رو شدند، دین خود را بگذارند تا به خواسته‌هایشان برسند.

 

گفتنی است، در مراسم عزاداری شب ششم ماه محرم که سی‌ام آبان در حسینیه شهدای قم برگزار شد، کرم رضا پیریایی، استاندار، حجت‌الاسلام محمدمهدی انصاری، معاون سیاسی امنیتی و جمعی از کارکنان استانداری قم نیز حضور داشتند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات