۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۴۷۷۰۸
آیت‌الله استادی:

جوانان متدین سرمایه‌ اصلی جوامع اسلامی‌ هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که آینده جوامع اسلامی متکی به جوانانی است که متوجه روش زندگی و تأمین نیازهای آن جامعه باشند، بر سرمایه‌گذاری در اصلاح جوانان و فراهم شدن راه رشد و ترقی آنان تأکید کرد.
آيت الله استادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزه در مراسم عزاداری شب هشتم ماه محرم که با حضور اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با اشاره به منسوب بودن این شب به عزاداری برای حضرت علی اکبر‌(ع)، از جوانان متدین به عنوان سرمایه‌های اصلی جوامع اسلامی نام برد.

 

وی با بیان این‌که آینده هر کشوری به آینده جوان‌های آن کشور مرتبط است و برای قضاوت درباره آینده هر جامعه‌ای، نیازمند باز کردن حساب ویژه بر روی جوانان آن جامعه هستیم، گفت: هر جامعه‌ای که بتواند جوان‌های خود را به راه صلاح بیاورد که متوجه روش زندگی و تأمین نیازهای آن جامعه باشند، به آینده خود امیدوار است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که فرمودند «در کشور ما جوان خوب و متدین فراوان است، حتی اگر ظاهرشان مذهبی نشان ندهد، نماز می‌خوانند و اگر روزی برای مملکت خطری پیش آید، از آن دفاع می‌کنند»، تصریح کرد: اگر تذکری درباره جوانان داده می‌شود، نشانه بد بودن آنها نیست.

 

وی با طرح این سؤال که چه کسانی باید جوانان را به راه خدا و صلاح رهنمون و زمینه پیشرفت آنان را فراهم کنند، از پدر و مادر به عنوان نخستین گروه نقش‌آفرین در این زمینه نام برد و اظهار کرد: پدر و مادر مسؤولیت تربیت و ایجاد زمینه رشد فرزند را به عهده دارند، باید مسؤولیت خود را بپذیرند و برای فرزندشان وقت بگذارند، اما همه مسؤولیت بر دوش پدر و مادر نیست.

 

آیت‌الله استادی با بیان این‌که جوانان به راحتی با دیگران مأنوس می‌شوند، اما اگر جاذبه خانه و خانواده برای آنان بیشتر باشد، دیگر جذب محیط بیرون نخواهند شد، خواستار فراهم شدن زمینه انس فرزندان در خانه شد و افزود: بسیاری از جوان‌ها و نوجوان‌ها به بیرون، دل خوش‌تر تا خانه هستند و شکی نیست که این مشکل در خانه است که باید خانواده‌ها مراقب باشند و چگونگی رفتار با فرزندان را یاد بگیرند.

 

وی از مدارس و مراکز آموزشی به عنوان رتبه بعدی تأثیرگذاری بر روی جوانان یاد کرد و با بیان این‌که آموزش و پرورش در تمامی دوره‌های سنی جوانان مسؤولیت دارد که اگر واقعا به این مسؤولیت عمل کند، اثرگذار است، از سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی به عنوان دیگر مراکز تأثیرگذار بر روی جوانان نام برد و خواستار برنامه‌ریزی همه‌جانبه این مراکز برای پیشرفت و ترقی آنان شد.

 

امام جمعه موقت قم با بیان این‌که نقش سازمان تربیت بدنی در رشد جوانان به واسطه اهمیت ورزش در کشور، بسیار مهم شده است، تصریح کرد: اگرچه ممکن است افرادی نپسندند و از این موضوع انتقاد کنند، اما این انتقادها به جایی نمی‌رسد، چراکه وقت بیشتر رسانه‌ها بر روی این گزینه صرف می‌شود و البته هم مورد نیاز جامعه است.

 

وی سرمایه‌گذاری برای اصلاح جوانان، دور ماندن از فساد و فراهم شدن راه رشد و ترقی آنان را ضروری دانست و افزود: گاهی از بداخلاقی‌های ورزشی گفته می‌شود که باید سازمان تربیت بدنی به درستی و با این رویکرد که ورزش اگرچه برای سلامت بدن است، برای سلامت روح هم استفاده شود، برنامه‌ریزی کند.

 

آیت‌الله استادی با بیان این‌که مساجد، حسینه‌ها و در هرجا که مباحث دینی مطرح ‌شود، در رشد جوان و دور ماندن او از فساد نقش مهمی دارند، بر برنامه‌ریزی از سوی این مراکز برای جذب جوانان تأکید کرد و خواستار شد: در این مجالس از سخنران‌هایی استفاده و مطالبی گفته شود که جوانان را جذب کنند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات