۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۴۸۲۸۷
با هدف ترویج فرهنگ اسلامی؛

ویژه‌نامه نرم افزارهای اندرویدی در فضای مجازی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه‌نامه نرم‌افزارهای اندرویدی موبایل با هدف استفاده بیشتر جوانان از مطالب قرآنی، حدیثی و ترویج و ارتقای فرهنگ اسلامی در فضای مجازی منتشر شد.
ويژه‌نامه نرم‌افزارهاي اندرويدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه‌نامه نرم افزارهای اندرویدی موبایل شامل نرم‌فزارهای قرآن کریم صوتی و تصویری، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاتیح‌‌الجنان، قبله‌نما و ساعات شرعی در پایگاه اینترنتی تبیان با قابلیت دانلود منتشر شد.
نرم افزار قرآن کریم صوتی و تصویری
نرم افزار قرآن تبیان در بستر اندروید برای تلفن های همراه از سوی مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی تهیه شده و به صورت رایگان عرضه می گردد. از خصوصیات این نرم افزار تصویری بودن متن قرآن با خط زیبای عثمان طه می باشد که امکان بزرگنمایی در آن وجود دارد (همراه با ترجمه کامل مرحوم آیت الله مشکینی) امکانات جستجو در سوره، آیه، جزء، متن قرآن، متن ترجمه، نشان گذاری و دسترسی تصادفی در آن قرار داده شده است.
در این نسخه فایل های صوت در صورت لزوم قابلیت دانلود دارند،این نرم افزار بر روی اندروید دو و بالاتر قابل اجرا است.
نرم‌افزار نهج‌البلاغه
این نرم‌افزار همراه این امکان را می‌دهد که مخاطب موبایل بتواند هر روز با کلام امیرمؤمنان علی (ع) ارتباط داشته باشد.
در این نرم افزار متن کامل نهج البلاغه امیرمؤمنان علی (ع) آورده شده است، کلیه خطبه ها، نامه ها و هم چنین حکمت‌ها به طور فهرست وار و شاخه‌ای برای دسترسی آسان کاربران تهیه شده است، علاوه بر این، قابلیت جستجو در متن نهج البلاغه و ترجمه آن و هم چنین در عناوین وجود دارد.
از ویژگی‌های دیگر نرم‌افزار امکان تهیه فهرست شخصی برای هر کاربر است، بدین‌گونه که کاربر می تواند متون مورد علاقه خود را در قسمت فهرست من اضافه کرده و در مراجعات بعدی سریعا به آنها دستیابی داشته باشد.
گفتنی است، این نرم افزار جهت ترویج و ارتقای فرهنگ اسلامی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و این نرم افزار بر روی اندروید دو و بالاتر قابل اجرا است.
نرم‌افزار صحیفه سجادیه
در این نرم افزار متن کامل صحیفه سجادیه جمع آوری شده که شامل 54 دعا از زبان حضرت امام سجاد زین العابدین(ع) است، متن کل دعاها همراه با ترجمه آنها آورده شده است و قابلیت جستجو در متن ادعیه و هم چنین در اسامی ادعیه وجود دارد.
از ویژگی های دیگر نرم‌افزار صحیفه سجادیه امکان تهیه فهرست شخصی برای هر کاربر است، بدین‏گونه که کاربر می تواند ادعیه مورد علاقه خود را در قسمت فهرست من اضافه کرده و در مراجعات بعدی سریعا به آنها دستیابی داشته باشد.
ویژگی دیگر نرم افزار امکان دستیابی به آخرین قسمت خوانده شده است، ضمنا این نرم‌افزار جهت ترویج و ارتقای فرهنگ اسلامی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.
نرم‌افزار مفاتیح‌الجنان
کلیدهای بهشت همیشه در دستان مخاطبین استفاده از این نرم‌افزار است.
نرم افزار مفاتیح الجنان تبیان کلیه ادعیه، زیارات، اعمال، سوره‌هایی از قرآن و هم چنین ملحقات به طور فهرست وار و شاخه‌ای برای دسترسی آسان کاربران تهیه شده است.
علاوه بر این، قابلیت جستجو در متن مفاتیح الجنان و هم چنین در اسامی ادعیه وجود دارد، از ویژگی‌های دیگر نرم‌افزار امکان تهیه فهرست شخصی برای هر کاربر است بدین‌گونه که کاربر می تواند ادعیه مورد علاقه خود را در قسمت فهرست من اضافه کرده و در مراجعات بعدی سریعا به آنها دستیابی داشته باشد.
ضمنا این نرم افزار جهت ترویج و ارتقای فرهنگ اسلامی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و کاربران توجه داشته باشند که فونت عربی برنامه در دستگاه‌های اندرویدی نسخه 2.3 و بالاتر به طور صحیح نمایش داده می شود.
نرم‌افزار قبله‌نما
مخاطبین با داشتن این نرم‌افزار می‌توانند قبله یابی را به گوشی خود بسپارند.
یافتن جهت قبله به سه روش مختلف موقعیت خورشید در آسمان، یافتن جهات جغرافیایی و قبله، GPS انجام می گیرد.
موقعیت خورشید در آسمان: در این روش به اطلاعات GPS نیاز ندارد و لذا بسیار مهم است که گوشی موبایل دقیقا رو به خورشید قرار گیرد و تنظیمات دستگاه درست ذخیره شود، در این برنامه طول و عرض جغرافیایی و زاویه قبله بیش از 970 شهر و نقطه ایران وارد شده است.
طول و عرض جغرافیایی: در این برنامه جهت قبله‌یابی شما باید رأس گوشی موبایل خود را به سمت شمال جغرافیایی قرار داده و در قسمت تنظیمات یک مکان را به عنوان پیش فرض جهت قبله یابی تعیین نمایید.
دقت داشته باشید که نرم افزار، قبله یابی را با استفاده از طول و عرض جغرافیایی که شما در قسمت تنظیمات وارد نموده اید انجام می دهد.
GPS: در این روش قبله یابی برای شما با استفاده از GPS موبایل انجام می شود، از این رو لازم است که برای استفاده از این روش که روش بسیار دقیقی در نمایش قبله است GPS موبایل شما فعال باشد و موبایل شما سخت افزار مورد نظر را دارا باشد.
نرم‌افزار اعلام ساعات شرعی
برای آگاهی از اوقات شرعی در هر نقطه از کره زمین با داشتن این نرم‌افزار بر روی گوشی موبایل خود، از هر گونه رسانه دیگر بی نیاز شوید.
نرم افزار تعیین اوقات شرعی نرم افزاری است که جهت اعلام و یادآوری اوقات شرعی روزانه استفاده می شود و علاوه بر این که در قالبی نوشتاری اوقات شرعی روزانه را نمایش می دهد قادر است تا در اوقات شرعی به صورت خودکار و اتوماتیک اجرا شده و کاربر را از زمان‌های شرعی مطلع نماید.
ضمنا نرم افزار جهت ترویج و ارتقای فرهنگ اسلامی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و برنامه‌های طراحی شده به سه صورت مختلف است.
شمارنده تبیان«ذکر شمار»، دستورات آشپزی تبیان «دمو»، همراه تبیان«نمایش سایت تبیان در گوشی اندروید»، معرفی محصولات اندرویدی تبیان، ویترین تبیان ویژه مشترکین ایرانسل و بسیاری نرم‌افزارهای دیگر از بخش‌های دیگر این ویژه‌نامه است.
ویژه‌نامه نرم‌افزارهای اندرویدی موبایل با هدف استفاده بیشتر جوانان از مطالب قرانی و حدیثی و ترویج و ارتقای فرهنگ اسلامی به همت باشگاه کاربران درپایگاه اینترنتی تبیان به نشانیwww.tebyan.net
 منتشر شده است./907/ت302/پ 

 

ارسال نظرات