۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۴۸۳۱۸

کنگره بزرگداشت شهید آیت الله مدنی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره بزرگداشت شهید آیت الله سیداسدالله مدنی، نماینده شهید ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.
شهيد آيت الله مدني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عبدالله شادی، مسؤول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های این نهاد دانشجویی در آستانه فرا رسیدن روز دانشجو پرداخت و اظهار داشت: در ادامه سلسله همایش‌های «طریق سعادت » کنگره نکوداشت آیت الله سیداسدالله مدنی در تبریز برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این کنگره به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز اردیبهشت سال آینده در تالار وحدت دانشگاه تبریز و با حضور اندیشمندان برجسته حوزه و دانشگاه با هدف تحلیل و تبیین ابعاد شخصیتی آن روحانی مجاهد و ولایت‌مدار برگزار می‌شود.

 

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی افزود: سلسله همایش های طریق سعادت با هدف نکوداشت مقام شامخ علمی، اخلاقی و عرفانی علمای برجسته حوزه علمیه آذربایجان و کشور برگزار می شود، چنان که پیش از این شاهد برگزاری کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله سعادت‌پرور بودیم.

 

شادی در بخش دیگری از سخنان خود انتشار نشریات مختلف دانشجویی، اجرای طرح صالحین، ولایت، طلیعه حکمت با عنوان حکمت مطهر، برگزاری مسابقه های ورزشی، جشنواره‌های مختلف قرآنی و فرهنگی، اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور جنوب و شمالغرب کشور، مطالعه در زمینه های آسیب شناسی در محیط دانشگاه ها و جامعه، اجرای طرح های علمی در پژوهشکده زیست فناوری و باغ گیاه شناسی را از جمله این فعالیت ها دردانشگاه ها برشمرد.

 

وی همچنین گشایش نمایشگاه های مختلف، اعزام گروه های جهادی با هدف فعالیت در بخش های فرهنگی، عمرانی، علمی و ورزشی به مناطق محروم کشور و استان و حمایت از نخبگان و مخترعان را از دیگر برنامه های مهم انجام شده توسط ناحیه بسیج دانشجویی عنوان کرد.

 

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی از برگزاری همزمان جشنواره قرآن و عترت دانشجویی و نیز همایش بزرگ گروه های جهادی در 14 آذر ماه امسال در دانشگاه های علوم پزشکی و تبریز خبر داد و گفت: ناحیه بسیج دانشجویی همچنین از فروردین سال آینده اجرای 50 پروژه مسکونی را در مناطق زلزله زده و ورزقان عهده دار خواهد بود.

 

شادی در ادامه با اشاره به تشکیل بسیج در قالب اقشار مختلف و در راستای آن بسیج دانشجویی و طلاب در کشور به فرمان امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام راحل (ره) با برنامه ریزی دقیق، شناخت و معرفتی که از شرایط حساس زمانی اوایل انقلاب داشتند فرمان شکل گیری این نهاد هارا صادر کردند.

 

وی با بیان این‌که بسیج در جهت احیای تکامل الهی بشریت و بیداری اسلامی شکل گرفت، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها قوه عاقله و مرجعی برای تشخیص حق و باطل بوده و دانشجویان هم به عنوان قشر آرمان‌خواه، عدالت‌طلب و مطالبه گر همواره در راستای تحقق منویات ولی فقیه حرکت کرده اند./935/پ202/س

ارسال نظرات