۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۴۸۶۷۲
حجت الاسلام پناهیان:

مدیریت زاویه دید و کنترل ذهن با دین داری صحیح امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دین داری سالم و درست موجب ایجاد کنترل ذهن و توجه است که از آن به عنوان مهارت ذکر شمرده می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان ذاکر در زندگی به هر پدیده ای از زاویه دید خدا می نگرد و همه چیز را آن گونه می بیند که حضرت حق می خواهد.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی حسینه رضوان آمل با بیان این که انسان بعد از مدتی زندگی در جای خاصی یک سلسله مهارت هایی را به دست می آورد، گفت: بخشی از سبک زندگی مورد هدف است که مهارت های ویژه ای را به ما می دهد که باید تلاش کنیم از آن سوء استفاده نکنیم و در این صورت اجر وافری خواهیم برد.

 

وی با اشاره به این که دین داری سالم و درست موجب ایجاد کنترل ذهن و توجه است که از آن به عنوان مهارت ذکر شمرده می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان ذاکر در زندگی به هر پدیده ای از زاویه دید خدا می نگرد و همه چیز را آن گونه می بیند که حضرت حق می خواهد.

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که ما انسان ها پیام هایی را که خداوند منان در همه حوادث به ما می دهد درک نمی کنیم، بیان داشت: آدمی پیام های مختلفی که در امور مربوط به زندگی او است را می فهمد ولی در راستای درک پیام حضرت حق ناتوان است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که کسی همراهی با خدا نداشته باشد به سمت گناهان خواهد رفت، گفت: فقط خداوند منان است که اگر در همه لحظات زندگی با او بودیم برای همیشه تازگی دارد و ملامتی در آن وجود نخواهد داشت.

 

وی با بیان این که خدا با ما است ولی ما باید ببینیم با چه کسی هستیم، بیان داشت: اگر کسی توانست ذهن خود را مدیریت کند و آن را به سمت خداوند بفرستد کم کم در دل حوادث خداوند منان را خواهد یافت.

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به این که الگوهای شایسته زندگی باید در دوران کودکی به فرزندان آموخته شود، خاطرنشان کرد: باید در تلاش باشیم الگوهای ارزنده ای که بتواند برای انسان ثمربخش باشد را برای کودکان به عنوان سیره قرار دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که اگر خداوند منان را پیدا کنیم دیگر چیزی در پشت پرده وجود نخواهد داشت، گفت: باید توجه کردن های ما به حضرت حق به صورتی عمیق باشد که می تواند اثرگذار واقع شود.

 

وی با تأکید بر این که زاویه دید ما باید در زندگی متفاوت باشد و با دیدی ارزنده و والا به امور مختلف بنگریم که می تواند تأثیر شگرفی در زندگی انسان داشته باشد، بیان داشت: مدیریت زاویه دید بسیار مهم است و می توانیم به واسطه آن زندگی خود را دگرگون کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در بحرین ظالمان دارند مظلوم را می کشند و این تقصیر ما است، بیان داشت: اگر یک عاشورا برای امام حسین(ع) سنگ تمام بگذاریم آن موقع است که حضرت مهدی(عج) ظهور خواهد کرد./950/پ203/س

ارسال نظرات