۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۴۸۷۲۲
آیت الله شبستری:

تداوم هوشیاری مردم ضروری است / فتنه دشمنان تمام شدنی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مردم باید با بصیرت افزایی و مسؤولان با درایت و هوشمندی امکان هرگونه توطئه را از دشمنان بگیرند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، امروز در نشست اعضای ستاد شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی سالگرد حماسه 9 دی و دهه فجر اظهار داشت: وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در شرایطی که جهان به سوی دو قطبی شدن، حرکت می کرد، بزرگ‌ترین حادثه قرن به شمار می رود.

 

وی با بیان این‌که ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران را باید در باورهای دینی و عقیدتی ملت ایران جست‌وجو کرد، گفت: نهضت مردمی و اسلامی امام راحل بدون اتکا به قدرت های شرق و غرب از سال 42 به صورت رسمی آغاز و در نهایت بهمن ماه سال 57 به پیروزی رسید.

 

نماینده خبرگان رهبری با تشریح تفاوت‌های بنیادین انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های به وقوع پیوسته در جهان تصریح کرد: این انقلاب نشأت گرفته از باورهای دینی ملت ایران بود، از این رو بایستی برای بزرگداشت شهدای انقلاب و حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش های اسلامی برنامه‌هایی باشکوه و البته باکیفیت اجرا شود.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که محور اصلی برنامه های دهه فجر بایستی باید با بصیرت افزایی ملت ایران همراه باشد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که بیداری اسلامی سراسر جهان را فرا گرفته است و همه آزادیخواهان انقلاب اسلامی ایران را الهام‌بخش نهضت خود می دانند، باید در هدایت این جریان کوشید.

 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پس پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان از راه‌های مختلف برای براندازی نظام اسلامی وارد میدان شده‌اند، اظهار داشت: فتنه 88 یکی از عرصه‌های تلاش دشمن برای مقابله با نظام ولایی بود، که خوشبختانه با بصیرت مردم و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی خنثی شد.

 

وی با بیان این‌که ابعاد مختلف جریان فتنه 88 بایستی برای نسل جوان جامعه تبیین و تشریح شود، افزود: پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 دشمنان به صورت رسمی برای براندازی نظام وارد صحنه شدند، غافل از این‌که درایت رهبر انقلاب و هوشیاری ملت توطئه آنان را در نطفه خفه کرد.

 

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که فتنه دشمنان تمامی ندارد، با بیان این‌که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده قرار گرفته ایم، گفت: در چنین شرایطی مردم باید با بصیرت افزایی و مسؤولان با درایت و هوشمندی امکان هرگونه توطئه را از دشمنان بگیرند.

 

نماینده خبرگان رهبری یادآور شد: مردم آذربایجان به ویژه تبریز پس از مشاهده هتاکی فتنه‌گران به مقدسات دینی به ویژه هتک حرمت محرم و عاشورای حسینی، یک روز قبل از نهم دی وارد صحنه شدند و با فریادهای کوبنده و تجمع باشکوه خود آتش جریان فتنه را به کلی خاموش کردند./935/پ202/س

ارسال نظرات