۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۴۸۸۴۶
حجت‌الاسلام جلالی:

ایران پاسخ به تجاوز آمریکاییها را برای خود محفوظ می‌داند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی پاسخ ایران به تجاوز آمریکا به حریم هوایی کشور را حق مسلم نظام دانست و گفت: بر اساس صلاح دید مسؤولان اقدامات مناسب انجام خواهد شد.
حجت الاسلام حسين جلالي

حجت‌الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که حق ایران در پاسخ به تجاورز آمریکا به حریم هوایی کشور همچنان محفوظ است، اظهار داشت: نخستین مرحله پاسخ این است که پهپاد را مصادره می‌کنیم اما همچنان حق مقابله برای ما باقی می‌ماند که بر اساس صلاح دید مسؤولان اقدام مناسب انجام خواهد شد.


وی شکار پهپاد آمریکایی را یکی از نشانه‌های استحکام و پایداری جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این که مسؤولان صراحتاً اعلام می‌کنند در جنگ غزه از راکت‌ها و موشک‌های ایرانی استفاده شده حاکی آن است که کشور ما به ثبات و اقتدار خوبی دست پیدا کرده است.


عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی قدرت ایران در فضای سایبری را برتر دانست و افزود: آمریکا در به دام انداختن پهپاد نخست وانمود می‌کرد این یک حادثه و اتفاق بوده اما تکرار این ماجرا آن هم درست در سالگرد شکار هواپیمای نخست، نشان می‌دهد این یک کار کاملاً آگاهانه و با برنامه بوده است؛ این ماجرا بیان گر این است که ایران فضای امنیتی کشور را به طور کامل در اختیار دارد.


این استاد حوزه با بیان این‌که آمریکا در دشمنی با ایران ازهمه ظرفیت‌های خود نهایت استفاده را کرده است، گفت: آنها از همه شیوه‌های ممکن برای مبارزه و براندازی نظام ما استفاده کرده اما همواره ناکام مانده‌اند.


رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به مواضع مشترک مسؤولان در سیاست خارجی اظهار کرد: ما در سیاست خارجی خود اتفاق نظر جمعی داریم و در دفاع از منافع ملی وحدت و انسجام بیشتری وجود دارد حتی کسانی که در مسائل داخلی مشکل دارند در چنین مواردی هم صدا هستند به همین دلیل قوای نظامی ما با خیال آسوده با این تجاوزات مبارزه می‌کند.


حجت‌الاسلام جلالی افزود: اگر این نگاهی که به سیاست خارجی داریم در مسائل داخلی نیز رعایت کنیم قطعا به موفقیت‌های چشمگیرتری دست پیدا خواهیم کرد./928/ت302/پ

ارسال نظرات