۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۴۹۲۴۰

اخبار کوتاه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ همایش «حجاب و عفاف در اجتماع» با حضور بانو مجتهده صفاتی 22آذرماه در حوزه علمیه خواهران سبزوار برگزار می شود.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واحد خبر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی، نشست همکاری با دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با حضور مدیریت و جمعی از استادان خواهر این بنیاد روز گذشته در محل استانداری برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، هدف از برگزاری این نشست، چگونگی آموزش معارف مهدویت به بانوان شاغل در دستگاه های دولتی و غیر دولتی و همچنین زنان خانه دار است.

 

حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی در آغاز این نشست به اهمیت آموزش و ضرورت معارف مهدویت اشاره کرد و افزود: امروز تربیت خانواده مهدوی، باید به عنوان یک ضرورت در جامعه تبیین شود.

 

وی از حضور بهترین اساتید مهدویت خواهر در این طرح خبر داد و افزود: اساتیدی که در این طرح آموزشی به عنوان استاد شرکت می کنند افرادی هستند که فارغ التحصیل مرکز تخصصی مهدویت ، سطح دو و سه حوزه علمیه و همچنین درسطح دانشگاه از سطوح علمی بالا برخوردارند.

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی ادامه داد: از این رو باید امور بانوان استانداری و دستگاه های ذیربط بودجه لازم برای هر چه بهتر اجرایی شدن این طرح قرار دهند.

 

وی تأکید کرد: امروز مهدویت چقدر مظلوم مانده است، باید تلاش کنیم این مظلومیت را ازبین ببریم ، لذا با آموزش صحیح معارف مهدویت ،آسیب شناسی ، بررسی انتظار و خانواده منتظر واقعی که در مجموعه زندگی مهدوی است در جامعه به عنوان یک ضرورت قرار دهیم.

 

وی تصریح کرد: در نهادهای موجود در مشهد و استان خراسان رضوی به معارف مهدویت پرداخته شود زیرا یک انسان منتتظر رسالتش در امر تربیت عنوان شده است.

 

خانم خدیوی مسؤول امور بانوان استانداری در ادامه این نشست گفت: یازده دستگاه اعلام آمادگی کردند که در این طرح شرکت کنند که با مشارکت در این طرح تعامل و هم افزایی بین دستگاه ها افزایش می یابد.

 

وی اظهار داشت: خانواده مهدوی خود یک نوع مهارت زندگی است لذا باید با استفاده از بهترین اساتید این عرصه، معارف مهدویت برای بانوان تبیین شود.

 

وی افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد رغبت و انگیزه برای بانوان است که به دنبال مطالعه و شناخت وظایف خود نسبت به امام باشند، از این رو تلاش شده است در هر اداره 5 جلسه با عنوان آشنایی با معارف مهدویت برگزار شود.

 

در بخشی دیگری از این نشست سه تن از اساتید بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج ) به ارائه انتقادات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.

 

برگزاری همایش حجاب و عفاف در اجتماع در سبزوار

فاطمه کوشکی، معاون پژوهش مدرسه علمیه نرجس(س) سبزوار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: همایش «حجاب و عفاف در اجتماع» با حضور مجتهده صفاتی به همت مدرسه علمیه نرجس(س) سبزوار برگزار می شود.

 

وی افزود: این همایش با هدف تبیین و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف میان عموم بانوان 22 آذرماه برگزار خواهد شد.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه نرجس(س) سبزوار یاداور شد: این همایش در دو نوبت 9صبح ویژه طلاب  در محل خود مدرسه و ساعت 15 عصر ویژه عموم بانوان در محل سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه اهل البیت(ع) سبزوار برگزار می شود.

 

 

استقبال بی نظیر مردم نیشابور از چهارمین سوگواره تعزیه نینوا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، غلامرضا سلامتی مسوول دبیرخانه شورای نظارت برنمایش این اداره، گفت: چهارمین سوگواره آیینی و مذهبی تعزیه خوانی نینوا با حضور گروه های برتر تعزیه و مرثیه خوان استان خراسان رضوی  واستقبال بی نظیر مردم در فرهنگسرای سیمرغ شهر نیشابور برگزار شد.

 

وی افزود: این سوگواره در دهه دوم محرم از شب یازدهم محرم(ششم آذر) لغایت شب بیست ودوم محرم هر شب با استقبال بی نظیر مردم در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور به روی صحنه رفت و در حاشیه آن سخنرانی، نمایشگاه  کتاب، عرضه محصولات فرهنگی، تصاویر شهدا و بقاع متبرکه برگزار شد که بر اساس آمارها حدود 10هزار نفر در بزرگترین فرهنگسرای استان های خراسان از اجرای چهارمین سوگواره تعزیه نینوای شهرستان نیشابور بهره بردند.

 

سلامتی تصریح کرد: دوازده مجلس تعزیه خوانی با عناوین شهادت طفلان حضرت مسلم ابن عقیل(ع)، شهادت حضرت فاطمه زهرا(س )، شهادت حربن یزید ریاحی، شهادت حضرت علی اکبر(ع )، شهادت حضرت امام حسین(ع )، مقتل حضرت ابوالفضل(ع )، خرابه شام و وفات حضرت رقیه(س )، مجلس حضرت زینب(س)، مجلس عابس و مراسم پرده خوانی وخیمه سوزی به مدت سیزده شب از ساعت 6 بعد از ظهر به روی صحنه فرهنگسرای سیمرغ نیشابور رفت.

 

مسؤول امورهنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور یادآور شد: این مجالس تعزیه خوانی با حضور بهترین تعزیه خوان های استان و هنرنمایی گروه مرثیه نوازان نیشابور برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال رویکرد برگزاری سوگواره به سمت ارتقای کمی و کیفی آثار هنری واستفاده از همه هنرمندان تعزیه خوان مطرح سطح استان خراسان رضوی بود.

 

سلامتی ابراز داشت: چهارمین سوگواره آیینی و مذهبی نینوا به همت شهرداری و شورای اسلامی و با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ،اداره اوقاف وامور خیریه ،فرهنگسرای سیمرغ و کانون بسیج هنرمندان برگزار شد./930/د101/ب 

ارسال نظرات