۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۱۴۹۳۴۴
مدیر مدرسه علمیه امام القائم تهران:

افشاگری نسبت به فتنه گران تبعیت از امام سجاد است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) با اشاره به افشاگری‌های امام سجاد(ع) افزود: در دوران کنونی نیز تبعیت از ایشان این است که نسبت به عوامل فتنه و گروه‌های ملی‌گرا که به نام اسلام به دشمنی علیه اسلام می‌پردازند و همچنین قصد ضعیف جلوه دادن حقانیت ولایت را دارند، افشاگری کرد تا بتوان تبلیغات ضد دینی آن‌ها را خنثی کرد.
حجت الاسلام سيد مجتبي بدري مدير حوزه علميه امام القائم

حجت الاسلام سید مجتبی بدری، مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران در رابطه با درس‌هایی که می‌شود از زندگی امام سجاد(ع) گرفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اذعان داشت: با توجه به سیاست‌های کلی امویان که ترور شخصیت، تحریم کردن و در مضیقه اقتصادی قرار دادن اهل بیت(ع) و دوست‌دارانشان، تبلیغات قوی علیه ائمه معصومین(ع) به حدی که اگر کاروان کربلا نبود چیزی از حماسه کربلا باقی نمی‌ماند و مشت آهنینی که اگر فردی حرفی علیه حکومت می‌زد نفسش را قطع می‌کرد؛ امام سجاد(ع) در خفقان به سر می‌بردند.

وی رفتار و شیوه نخست مبارزه امام سجاد(ع) را افشاگری خواند و اذعان داشت: با این افشا گری‌ها و خطبه‌های شام و کوفه بود که توانستند حیثیت امویان را برملا کنند، این افشاگری‌ها به حدی تاثیرگذار بود که مردم شام که با شادی به استقبال کاروان کربلا رفته بودند دچار غم شدند، همچنین تاثیر آن در خانواده یزید به حدی رسید که بعدها فرزندش از خلافت سر باز زد.

 مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) افزود: در دوران کنونی نیز تبعیت از امام سجاد (ع) این است که نسبت به عوامل فتنه و گروه‌های ملی‌گرا که به نام اسلام به دشمنی علیه اسلام می‌پردازند و همچنین قصد ضعیف جلوه دادن حقانیت ولایت را دارند، افشاگری کرد تا بتوان تبلیغات ضد دینی آن‌ها را خنثی کرد.

حجت الاسلام بدری با معرفی فرهنگ سازی به عنوان دومین رکن امام(ع) در مبارزات خود گفت: فرهنگ‌سازی امام سجاد(ع) به نحوی بود که توانست کینه امویان و محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را با تدبیر و گریستن در هر فرصت و مراسمی در دل مردم نهادینه سازد.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) گفت: ایشان وظیفه امامت خود را در قالب دعا انجام دادند و توانستند با زیارت نامه‌ها، دعاها و... فرهنگ عاشورا را مدون کنند و درخدمت بشریت قرار دهند.

 وی با اشاره به دعاهای آن حضرت اظهار داشت: انسان مومن در هر زمانی با هر محدودیتی نباید آرام و راکد باشد، همان‌طور که ملاحظه می‌شود امام سجاد(ع) در خفقان موجود هم در قالب دعا حرف خود را می‌زدند اما ساکت نماندند.

حجت الاسلام بدری با تاکید بر روش‌های زندگی امام سجاد(ع) گفت: یکی از درسهایی که در زندگی امروز می‌توان از امام سجاد(ع) گرفت این است که باید در شرایط بحرانی تقیه کرد و موقعیت زمان را درک کنیم تا متوجه شویم چه موقع باید صحبت و عمل کنیم چرا که امام سجاد(ع) نیز در ورودی کوفه این اصل را رعایت کردند و به جای ایشان حضرت زینب(س) خطابه ایراد فرمودند در غیر این صورت ایشان شهید می‌شدند و نشانه‌ای از کربلا به جا نمی‌ماند.

وی در پایان اذعان داشت: امروز نیز مقام عظمای ولایت مسیر امام و مسیر کربلا را رفتند و وظیفه را در قالب مصلحت انجام دادند و مسئولین نظام را امر به وحدت کردند. /9598/ت302/ص

ارسال نظرات