۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۱۴۹۶۳۴

همایش ضرورت پژوهش و خانواده متعالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اولین جلسه از سلسله نشست های تخصصی ضرورت پژوهش های میان رشته‌ای در مبحث خانواده متعالی برگزار شد
همایش ضرورت پژوهش و خانواده متعالی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین جلسه از سلسله نشست های تخصصی ضرورت پژوهش های میان رشته‌ای در مبحث خانواده متعالی به همت شورای علمی راهبردی پژوهشی مدارس علمیه خواهران زهرای اطهر (س)، کوثریه، الغدیر و امام حسن مجتبی(ع)، در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار گردید.

در ابتدای همایش بعد از تلاوت قرآن کریم خانم لطیفی مدیره مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در رابطه با اهداف این نشست اظهار داشت: مسیر سیر و سلوک شورای راهبردی باید شبیه خانواده حضرت زهرا (س) باشد.

وی با بیان این‌که شورای راهبردی تلاش دارد که ما را به اعتقادات حقیقی و رفتارهای درست خانواده متعالی نزدیک کند گفت: برای اصلاح خانواده پژوهش‌های مصداقی خانواده لازم است.

در ادامه این نشست خانم دکتر میرخانی، استاد حوزه و دانشگاه در رابطه بارسالت حوزه و دانشگاه در انجام پژوهش‌های میان رشته‌ای در مبحث خانواده متعالی به سخنرانی پرداخت.

وی ابتدا با طرح سوالاتی از قبیل «نقش حوزه و دانشگاه در یک نظام اسلامی چیست؟» «چه میزان ضرورت دارد بین این دو نهاد ارتباط باشد؟» و «چرا بین این دو نهاد آن طور که شایسته است ارتباط نیست؟» بیان داشت: نهاد حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی است که محور نظام به پشتوانه این دو نهاد است.

همچنین در ادامه دکتر افروز مهم‌ترین مسئله جهان هستی راخانواده دانست و بیان داشت: خانواده تنها نهاد فطری طبیعی و بی‌بدیل و جاودانه بشر است.

وی افزود: همان طور که در قانون اساسی اشاره شده در جمهوری اسلامی جهت هم برنامه‌های دولت باید خانواده محور باشد، اصل خانواده است و بقیه فرع هستند و برای خانواده درست می شوند.

در پایان ارائه تحقیق پایانی با موضوع ریاست خانواده از منظر اسلام و فمینیسم  توسط خانم فائزه محبوب که حائز رتبه سوم استانی جشنواره بانوی کرامت بود صورت گرفت و ازپژوهش‌های برتر طلاب و اساتید قدردانی شد.

لازم به ذکر است پس از اقامه نماز و زیارت حضرت عبد العظیم(ع)، از کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم (ع) و موزه و آسمان نما بازدیدبه عمل آمد./959/پ203/ص

ارسال نظرات