۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۴۹۷۸۸
آیت الله نوری همدانی:

برخی از معضلات اجتماعی ناشی از برنامه های نادرست رسانه ملی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی را ناشی از تبلیغات سوء رسانه های تصویری و صدا و سیما دانست و خواستار برگزاری همایش ها و سمینارهایی به منظور ریشه یابی معضلات اجتماعی و اخلاقی در جامعه شد.
آيت الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار کبری خزعلی رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده و هیأت همراه وی، با ابراز گلایه از عملکرد صدا و سیما و متولیان رسانه های تصویری، اظهار داشت: متأسفانه صدا و سیما نه تنها برای رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی تلاش نمی کند بلکه با پخش برخی از برنامه ها فساد اخلاقی و بی حجابی را ترویج می کند.


وی با بیان این که رسانه های تصویری درمیان صدها کار منفی یک کار مثبت انجام می دهند، گفت: آنها با سرو صدای زیاد به تجلیل و تشویق از کارهای خوب خود می پردازند و حجم انبوه کارهای مشکل دار را در میان این هیاهو پنهان می کنند.


این مرجع تقلید پرداختن به مسأله خانواده را یکی از کارهای مهم مغفول مانده رسانه های تصویری دانست و تصریح کرد: بارها به مسؤولان مربوطه پیشنهاد دادیم که در خصوص مسأله بی حجابی، ربا و خانواده، برنامه بسازند زیرا مردم بیشتر تحت تأثیر آنچه می بینند هستند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم سیاست کنترل جمعیت را برگرفته از فرهنگ غرب دانست و گفت: شعار فرزند کمتر آسایش بیشتر سیاست استکباری است؛ غربی ها ارزش زن را به آزادی بی قید شرط و بی بندو باری می دانند؛ از این رو باید این مطلب را باید برای مردم تبیین کرد و تلاش کنیم که همه براساس فرهنگ غنی اسلامی گام بردارند.


حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: بنده معتقدم برای جبران و کنترل کاهش شدید جمعیت کار ریشه ای شود، یعنی عواملی که مانع ازدواج بوده و دلایل افزایش طلاق بررسی شود و در صدد رفع آنها برآییم؛ یکی از علت های اصلی کاهش ازدواج ها بیکاری و گرانی است، جوانان به دلیل این که نمی توانند مقدمات زندگی مشترک را فراهم کنند ناچارند مجرد بمانند.


وی فرهنگ سازی برای تحکیم بنیان خانواده و افزایش تعداد فرزندان را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: باید کسانی که فرزند بیشتر دارند را تشویق کنیم و برای رفع مشکلات خانواده ها اهمیت بیشتری قائل باشیم؛ همچنین مضرات طلاق و سستی بنیان خانواده را بر اساس فرهنگ دین برای خانواده ها بیان کنیم./928/پ202/ج

ارسال نظرات