۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۴۹۸۸۹
امام جمعه اردبیل:

سیاست‌های ضدعاشورایی دولت باکو راه به جایی نمی‌برد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که ملی گرایی افراطی سال ها است که از بین رفته است، گفت: عزاداری باشکوه مردم باکو حاوی پیام های عاشورایی بود.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حضور گسترده و باشکوه مردم جمهوی آذربایجان در عزاداری های ماه محرم اظهار داشت: شیعیان این کشور با وجود محدودیت‌های دولت به خیابان‌ها آمدند و حماسه‌ای باشکوه خلق کردند.

 

وی با تأکید بر این‌که عشق بی پایان مردم جمهوری آذربایجان به اهل بیت عصمت و طهارت سبب برگزاری یکی از اجتماعات عظیم عاشورای حسینی در این کشور شد، خاطرنشان کرد: عزداری باشکوه مردم باکو حاوی پیام های عاشورایی برای دولت و دیگر کشوهای جهان بوده است.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که خفقان حاکم در دوران کمونیستی شوروی سابق شیعیان آذری را به شدت سرکوب کرده بود، تصریح کرد: امروز پس از 20 سال از استقلال و با وجود فشار و تهدید لائیک‌ها، شاهد برپایی بزگترین اجتماع عزاداری مردم جمهوری آذربایجان در رثای سرور و سالار شهیدان در ایام محرم هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که ملی گرایی افراطی سال ها است که از بین رفته است، گفت: آنچه برای مردم جمهوری آذربایجان اهمیت دارد و به آن افتخار می کنند، عشق به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت او است و نژاد و قوم بری آنها موجب فخر فروشی نیست، در حقیقت تلاش برخی با شعارهای پان ترکیستی محکوم به شکست است.

 

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که ملی‌گرایی و پانترکیسم مایه سعادت مردم آذربایجان نیست، گفت: اگر این چنین بود و تأثیر در روحیه و عزم مردم آذری داشت، قره‌باغ سال‌ها بود که از دست ارامنه آزاد شده بود. به عبارت بهتر عامل رستکاری، سعادت و نجات مردم آذربایجان و کل بشریت تمسک به آرمان و هدف امام حسین(ع) و نهضت بزرگ عاشوراست.

 

وی با اشاره به این‌مکه تنها پیروی از نهضت عاشورا می تواند به آزادی سرزمین های اسلامی قره باغ منجر شود، افزود: به صراحت اعلام می کنیم که ما به سرنوشت براداران دینی خود در جمهوری آذربایجان اهمیت داده و صلاح و خیر آنها را می خواهیم و به دولتمردان این کشور توصیه می کنیم که دست از سیاست های خصمانه علیه ایران اسلامی بردارند.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که از سیاست های ضد دینی و ضدمردمی دولت باکو راه به جایی نخواهد برد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس آذربایجان باید به جای لغو تردد مرزنشینان دو کشور در شعاع 45 کیلومتری و محدودیت برای شهروندان این کشور، به فکر اعتراض به سیاست های آمریکا علیه این کشور باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور پرشور و برگزاری باشکوه عزاداری‌های حسینی در تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر که جزء لاینفک قیام نهضت عاشورا است، نباید تنها در مقطع خاص زمانی و یا دهه اول محرم مورد توجه قرار گیرد./935/پ201/س

ارسال نظرات