۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۴۹۹۱۸
حجت‌الاسلام مقدسی بیرجندی:

خداوند دوست ندارد حتی یک نفر از بندگان وارد جهنم شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام مقدسی بیرجندی با تأکید بر این که خدا راه توبه را برای همه بازگذاشته است، بیان داشت: هیچ کجای قرآن نداریم که یک مؤمن پس از مرگ آرزو کند به دنیا برگردد مگر این که طبق روایات شهدا می‌گویند آرزو داریم باز هم به دنیا برگردیم و در راه خدا شهید بشویم.
نااميد نشدن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مقدسی بیرجندی شامگاه امروز، جمعه بیست و چهارم آذرماه در مراسم عزاداری دهه اول ماه صفر مسجد شهید بهشتی واقع در میدان نبرد تهران با بیان این که خداوند دوست ندارد حتی یک نفر از بندگانش وارد جهنم شود اما راه بهشت و جهنم روشن است اظهار داشت: خداوند می‌فرماید بیایید قبل از مرگ توبه کنید و به سوی خدا بازگردید و من تمام گناهانتان را می‌بخشم.

حجت‌الاسلام مقدسی بیرجندی با اشاره به این‌که در روایت داریم مرگ ناگهانی برای مؤمن رحمت است زیرا راه خدا را رفته و آماده است و برای گناه‌کاران حسرت است عنوان داشت: وقتی افراد گناه‌کار دچار مرگ ناگهانی می‌شوند، مهلتی برای توبه پیدا نمی‌کنند و نمی‌توانند نماز و روزه‌های خود را قضا کنند تا به سوی خدا بیایند.

وی با تأکید بر این‌که خدا راه توبه را برای همه باز گذاشته است، بیان داشت: هیچ کجای قرآن نداریم که یک مؤمن پس از مرگ آرزو کند به دنیا برگردد مگر این‌که طبق روایات شهدا می‌گویند آرزو داریم باز هم به دنیا برگردیم و در راه خدا شهید بشویم.

حجت‌الاسلام مقدسی بیرجندی در ادامه با بیان این‌که برخی بعد از مرگ آرزو دارند که به دنیا بازگردند و در مجالس امام حسین(ع) شرکت کنند افزود: در روایت داریم آسمان چهل سال برای امام حسین(ع) گریه کرد و با این‌که بهشت جای غصه نیست، حوریان و بهشتیان هم برای امام حسین(ع) گریه کردند شاید به این خاطر که وجود بهشتیان هم از حضرت سیدالشهدا(ع) است زیرا در روایت داریم خداوند بهشت را از نور امام حسین(ع) خلق کرده است.

حجت‌الاسلام مقدسی بیرجندی گفت: اسلام برای بزرگان قوم کافرین هم احترام قائل است به طوری که در جنگ خندق وقتی که امیرالمؤمنین(ع) عمربن عبدود را به درک واصل کرد، لباس گران‌بهای او را از تنش درنیاورد و اعتنایی به آن نکرد و وقتی اصحاب از ایشان علت این کار را پرسیدند فرمودند عمربن عبدود در بین قومش بزرگ بود و من نمی‌خواستم به او هتک حرمت کنم./956/پ203/ص

 

 

 

 

ارسال نظرات