۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۵۰۸۹۳
7 دی ماه؛

کارگاه آموزش شناخت و بهره گیری از منابع تاریخ اسلام و تشیع برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزش شناخت و بهره گیری از منابع تاریخ اسلام و تشیع با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) و انجمن تاریخ پژوهان قم برگزار می‌شود.
کارگاه آموزشي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه‌السلام و انجمن تاریخ پژوهان قم «کارگاه آموزش شناخت و بهره گیری از منابع تاریخ اسلام و تشیع» را روز پنج شنبه 7 دی ماه از ساعت 10 الی 11:30برگزار می‌کند.
 هدف از برگزاری این کارگاه، شناخت منابع تاریخ اسلام و ارزیابی آن‌ها جهت بهره گیری بهتر در ارائه پایان نامه‌های سطح 3 و 4 حوزه عنوان شده است.
شایان ذکر است، شناخت منابع مهم تاریخ اسلام و تشیع و چگونگی بهره گیری و استناد به آن‌ها از محورهای اصلی این کارگاه است که توسط حجت‌الاسلام محمد رضا هدایت پناه استادیار گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می‌شود.
وی در خلال این کارگاه به سؤالاتی نظیر: تاریخ نویسی مسلمانان چگونه آغاز شده و مهم‌ترین آن‌ها کدام است؟ عوامل تأثیر گذار بر تاریخ نویسی مسلمانان چگونه بوده است؟ آیا در پژوهش‌های تاریخی در حوزه تشیع منابع اهل سنت قابل اعتماد هستند؟ آیا استناد به منابع، نحوه خاصی را می‌طلبد؟ و سند به معنای مسند بودن اخبار و گزارش‌ها تا چه اندازه در نقد و ارزیابی روایات تاریخی مورد توجه و اهمیت می‌تواند باشد؟ پاسخ خواهد داد.
همچنین انتظار می‌رود خروجی این کارگاه به صورت جزوه در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.
گفتنی است، کارگاه یاد شده روز پنج شنبه 7 دی از ساعت 10 الی 11:30 در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه‌السلام واقع در قم، بلوار محمد امین، سه راه سالاریه برگزار می‌شود./905/د102/پ
ارسال نظرات