۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۹۲۵
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

درک عظمت حماسه 9 دی نیازمند پی بردن به عمق فتنه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان درک عظمت حماسه 9 دی را نیازمند شناخت دقیق عمق فتنه 8 8دانست و گفت: حماسه 9 دی نشان داد برای مردم غیر از رهبرمعظم انقلاب هیچ مقام دیگری حجت نیست.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي سليماني، نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرگزاری رسا، با اشاره به حضور حماسه آفرین مردم در نهم دی ماه سال 88 اظهار داشت: مردم به غیر از رهبر معظم انقلاب هیچ کسی را به عنوان حجت نظام نمی شناسند، حتی اگر آن شخص جایگاه بالایی در نظام داشته باشد؛ آنها نگاهشان تنها به ولی فقیه است.


وی در توضیح علت صبر و سکوت مردم در ابتدای حرکت جریان فتنه گفت: مردم در ابتدا نظر رهبر معظم انقلاب را نمی دانستند اما به محض این که فهمیدند فتنه گران برای حریم ولایت هم حرمت قائل نیستند به صحنه آمدند و سونامی بزرگ 9 دی شکل گرفت.


امام جمعه زاهدان در بیان دلیل دیگر تأخیر مردم در موضع گیری نسبت به فتنه گران، ابراز داشت: سران فتنه در لوای طرفداری از نظام و دموکراسی بوده و ظاهرا وابسته به نظام بودند و با ادعای واهی تقلب مردم را به صحنه خواندند و چون هویت آنها به شکل کامل افشا نشده بود مردم صبر کردن را تکلیف خود دانستند، اما پس از مدتی آبشخور آنها مشخص شد و مردم به میدان آمدند.


عملکرد حکیمانه رهبری موجب آگاهی مردم از ماهیت فتنه گران شد
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در تبیین نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی سازی فتنه 88 گفت: ایشان به احترام گذشته سران فتنه بسیار با نرمش برخورد کردند اما آنها گستاخی را به حدی رساندند که به عاشورای حسینی نیز اهانت شد؛ آنها می خواستند به بهانه تقلب در انتخابات نظام را براندازند.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب با شناخت دقیقی که از مردم دارند می دانستند که این پدیده شوم به دست مردم سرکوب می شود و اگر بنا بود به شکل دیگری این قائله ختم شود کار به جاهای خطرناکی منتهی می شد؛ مردم با حضور گسترده خود فتنه گران را به زباله دان تاریخ سپردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان این که انقلاب در طول تاریخ خود همواره با توطئه دشمنان مواجه بوده است، گفت: در همه بحران های انقلاب اگر حضور مردم نبود زمینه آسیب پذیری نظام فراهم می شد؛ زمانی مردم با ریخته شدن خون شهید بهشتی از فتنه بنی صدر آگاه شدند و آن را خنثی کردند، در 9 دی هم حضور مردم عوامل داخلی و خارجی فتنه را نا کام گذاشت.


امام جمعه زاهدان نهم دی را یوم اللهی ستودنی در تاریخ انقلاب دانست و تصریح کرد: هرکس عمق فتنه 88 را بداند به عظمت این حماسه پی خواهد برد اما در نگاه سطحی ممکن است این کار بسیار عادی به نظر آید؛ این فتنه در داخل و خارج ریشه دوانده بود و دشمنان به این حرکت بسیار امید داشتند./928/ت302/ج

ارسال نظرات