۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۵۱۲۹۰
حجت الاسلام آقا تهرانی:

9دی فتنه و فتنه گران را یکجا درهم شکست/ برخی برای کسب رای حاضرند هر کاری بکنند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ولایت مداری ملت ایران و ایستادگی آنان در برابر دشمنان، اظهار داشت: فتنه و فتنه گران توسط مردم در حماسه 9دی یکجا در هم شکسته شدند.
حجت‌الاسلام مرتضي آقا تهراني، دبير جبهه پايداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی، دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، روز پنج شنبه در دوره تخصصی بصیرت سیاسی ویژه طلاب نخبه سراسر کشور که در مرکز آموزشی امام علی(ع) سپاه قم در حال برگزاری است، به بررسی جریان سکولاریسم در حوزه های علمیه و سخنان مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی پرداخت.

 

وی گفت: بنده مقالات فراوانی در مسائل مختلف خصوصا تربیتی نوشته ام، اما پیش از سخنان مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی به این موضوع حساسیت خاصی نداشتم و پس از این سخنان بود که توجه ویژه ای به موضوع سبک زندگی پیدا کردم.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی افزود: دیدگاه بنده این است که نمی شود همه مباحث را از اول تا آخر بررسی کرد بلکه باید واژه های مهم را انتخاب و به بررسی آنها پرداخت؛ ما در بررسی مسائل مختلف باید سه دیدگاه اسلام، غرب و واقعیت های موجود در جامعه را مدنظر قرار دهیم و در هر مسأله علمی و اخلاقی به این سه دیدگاه توجه داشته باشیم.

 

دبیرکل جبهه پایداری از وضع موجود در جامعه ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: بنده در علوم مختلف نظیر عرفان، اخلاق، فلسفه، سیاست و اقتصاد که در آنها آشنا هستیم تحقیق کرده و به نتیجه خوبی نرسیدم، اسلام در این باره چیزی می گوید و غرب نیز نظرات خود را دارد لکن متاسفانه وضع کنونی جامعه کاملا غربی است و تنها شاهد وجود استثناهایی در این زمینه هستیم، غرب در این زمینه بسیار خوب کار کرده است.

 

وی از عوامل این آسیب بزرگ یاد کرد و ادامه داد: سکولاریسم و تقلید کورکورانه دو عامل مهم این ضربه و آسیب بزرگ است، روز گذشته در جلسه ای که کمیسیون فرهنگی مجلس با عده ای از مسؤولان کشور برگزار کرد نسبت به تبلیغات غربی در کشور اعتراض کردیم؛ در نهایت به این نتیجه رسیدیم که آقایان از عوامل اصلی این امر هستند و تبلیغات غربی را بیشتر می پسندند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گرچه در ازدواج شاهد حضور یک روحانی و تعیین مهریه و قرائت صیغه هستیم، اما مسائل دیگر ازدواج کاملا غیر اسلامی است. بنده گمان می کردم که جامعه ما فرم خوب و اسلامی دارد لکن باید بگویم که دلباخته غرب شده ایم و این مسأله به کار نیاز دارد.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی بیان داشت: مسأله تقلید کاملا روشن است و هر انسان جاهلی باید به تقلید روی آورد، در اسلام نیز بر تقلید جاهل از عالم تاکید شده و تقلید عالم از عالم و عالم از جاهل نادرست است. غربی ها چنان در مسأله روانی کار کرده اند که باور کنیم آنها بهتر از ما می فهمند و ما هیچی بلد نیستیم و باید از طاغوت تقلید کنیم.

 

این استاد اخلاق با اشاره به ایستادگی انقلاب اسلامی در برابر غرب، گفت: حمله هایی جدی علیه غرب انجام گرفته که انقلاب اسلامی یکی از این حمله ها به شمار می آید؛ امام خمینی(ره) از غرب به عنوان شیطان بزرگ و پوچی یاد کرد که باید به آن حمله ور شد و ما به این باور رسیده ایم که غرب چیزی برای گفتن ندارد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: در غرب بر این مساله که اقتصاد و سیاست و سایر علومها از هم جدا هستند و هیچ ارتباطی با هم ندارند، تاکید می شود ولی در اسلام اینگونه نیست و خدای متعال در رأس امور قرار دارد و این قاعده در همه شریانهای نظام جریان پیدا می کند؛ اگر این خون در بخشی جاری نباشد آن بخش می میرد و چیز اضافه ای به شمار می آید.

 

وی حل مشکلات کشور توسط مسؤولان ناکارآمد و ناصالح را غیرممکن دانست و عنوان کرد: متاسفانه توجهی به ضوابط شرعی در سیاست نمی کنیم و حاضریم برای کسب رأی و پول هر کاری بکنیم، چنین افرادی وقتی به مجلس می آیند نمی توانند جلوی فساد اقتصادی را بگیرند چون خودشان به حلال عمل نکرده اند تا در پی مبارزه با حرام باشند؛ آنها با چنین وضعیتی از نظام انتقاد می کنند، اما واقعیت این است که نظام مشکلی ندارد بلکه مشکل ما هستیم که چنین افرادی را به مجلس راه می دهیم.

 

دبیرکل جبهه پایداری بر لزوم تحصیل عمیق طلاب حوزه علمیه تاکید کرد و افزود: اسلام در همه رشته های علوم انسانی حرف دارد، زیرا اسلام به دنبال نجات انسان است و ما باید در این زمینه ورود کرده و نظر اسلام را بگوییم. متاسفانه برخی از طلبه ها هنوز باور ندارند که انقلاب پیروز شده و همانند 60 سال گذشته زندگی می کنند؛ نیازها فرق کرده و سوالهای جدیدی به وجود آمده است که باید به آنها پاسخ دهیم، اما متاسفانه برخی از حوزویان از این امر غافل هستند.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی تاکید کرد: وزرا و مسؤولان درباره مسائل مختلف از ما نظر می خواهند و ما باید بتوانیم پاسخگوی آنان باشیم، آدم بیکار در حوزه نداریم اما باید ببینیم نکند این فعالیت تنها به فروع منحصر شود و از اصول دور باقی بماند. بنده  احساس می کنم که دشمنان نمی توانند در برابر انقلاب بایستند و به همین دلیل به صورت خزنده در حال فعالیتند. مردم اجازه تحقق نقشه های دشمنان را نمی دهند و همانگونه که مشاهده کردیم فتنه و فتنه گران را به دلیل توهین به امام حسین(ع) در هم شکستند.

 

این استاد اخلاق بیان داشت: مسؤولان و وزرایی که فرهنگ را جزئی از وظیفه خود نمی دانند باید یک فرد متخصص در این حوزه را در کنار خود قرار دهند و این افراد در خصوص مسائلی فرهنگی به مسؤولان مشاوره دهند، حوزویان در جامعه تاثیر دارند و انقلاب نیز اصلا از روحانیت شروع شد، مردم نیز به نام اهل بیت(ع) حساس هستند و بارها به صحنه آمده و فتنه را نابود ساخته اند که این وظیفه ما را هزاران برابر بیشتر می کند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان یک دیده بان قوی، مشکل را به خوبی تشخیص داده و بر لزوم بازنگری در سبک زندگی تاکید می ورزند، بسیاری از نهادهای ما اسم اسلامی دارند، اما اسلام در آنها رعایت نمی شود، اسلام به اسم نیست، باید برگشت و پایه ها را بیشتر متوجه شد، بیان جذابیت غرب به تقلید جوانان از آن منجر شده و یکی از اصول غربی ها نیز تفکیک دین از سیاست است. آنها شنبه و یکشنبه به کلیسا می آیند و روزهای بعد به کار و زندگی خود می رسند و هیچ اعتقادی به ارتباط دین با سیاست ندارند.

 

وی قرآن و اهل بیت(ع) را کام لترین علوم توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: قرآن و اهل بیت(ع) کاملترین و پاسخگوترین به علوم هستند، پس چرا از آنها در جامعه استفاده نمی شود حوزه ها باید نگاه مجددی به قرآن و اهل بیت(ع) داشته باشند. متاسفانه حتی برخی از علوم مثل صدا و سیما، سینما و تئاتر و حتی علوم تربیتی و روانشاسی از بیرون به کشور آمده است، اسلام همانند معدنی است که باید کارکرد و علوم را از آن استخراج کرد./980/پ202/ج

ارسال نظرات