۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۵۱۳۰۴
در دوره بصیرت سیاسی طلاب مطرح شد؛

پاسخ های دبیرکل جبهه پایداری درباره مشایی، فتنه و انتخابات

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مشایی و جریان انحرافی را قبول ندارد، تاکید کرد که با همه گروه هایی که در انتخابات مجلس لیست دادند مشکل ندارد الا با فتنه گران، ساکتین فتنه و منحرفان.
حجت الاسلام آقا تهراني نماينده مردم تهران در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی، دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی، پنج شنبه هفتم دیماه در جلسه پرسش و پاسخ با طلاب شرکت کننده در دوره تخصصی بصیرت سیاسی ویژه طلاب نخبه سراسر کشور در مرکز آموزشی امام علی(ع) سپاه قم درباره مخالفت مقام معظم رهبری با طرح سوال از رییس جمهور، گفت: مقام معظم رهبری مدبر و مدیر بسیار خوبی هستند و بنده هر چه به ایشان نزدیکتر می شوم ایشان را بالاتر از آن چیزی می بینم که شنیدم، حضرت آقا به شدت اهل توسل است و حتی یکی از غربی ها که درباره هوش و ذکاوت مقام معظم رهبری سخن می گفت به این مسأله اذعان داشت.

 

وی افزود: طرح سوال از رییس جمهور کاملا قانونی بود، اما منافع کشور را در معرض خطر می انداخت و تنش شدیدی را در کشور به وجود می آورد، مقام معظم رهبری سوال از رییس جمهوری را حق مجلس می دانند، لکن وضع کشور پس از این سوال را به خوبی می دانستند و صلاح کشور را در حضور رییس جمهور و طرح این سوال نمی دیدند.  

 

حجت الاسلام آقا تهرانی تصریح کرد: بنده شک نداشتم آمدن رییس جمهور به مجلس سبب به هم ریختن کشور می شد و خطرهای فراوانی به همراه داشت، درک این مسأله کاملا آسان بود ولی دوستان متوجه این خطر نبودند. ما باید بیشتر به چنین مسائلی توجه کنیم تا آقا کمتر خود را درگیر این مسائل کنند.

 

دبیرکل جبهه پایداری درباره سیاست این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری، توضیح داد: سیاست جبهه پایداری این است که پیش از موعد مقرر وارد تبلیغات انتخاباتی نشویم، زیرا این خواسته مقام معظم رهبری است و ما مطیع امر ایشان هستیم، برخی از هشت سال پیش تاکنون به تبلیغات می پردازند ولی ما نمی توانیم این گونه عمل کنیم و به فرمایش حضرت آقا پایبندیم. 

 

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی ائتلاف سه نفره ای تشکیل داده اند، حالا اگر ما بیاییم از عوامل وحدت هستیم و اگر نیاییم به عامل اختلاف و تفرقه مبدل خواهیم شد، این کاملا اشتباه است و نباید چنین مسأله ای صورت گیرد. ما اهل گفت‎وگو هستیم و به دنبال اصلح می گردیم، اگر میان افراد معرفی شده یک فرد اصلح را یافتیم از وی حمایت می کنیم در غیر این صورت یک فرد مطمئن را دعوت خواهیم کرد، ما در انتخابات مجلس نیز این روش را در پیش گرفتیم و شخصا نامه ای به برخی از دوستان نوشتم که تعدادی از آنان آمدند و متاسفانه تعداد دیگر از آمدن خودداری کردند. 

 

وی بر عدم همکاری با جریان انحرافی تاکید کرد و اظهار داشت: طبیعی است که یک جریانی در ابتدا کار خود را به درستی آغاز کند اما کم کم منحرف می شود، این انحراف گاهی سیاسی و گاهی عقیدتی است؛ مقام معظم رهبری اجازه انحراف اصل انقلاب را به هیچ وجه نمی دهند و نماز جمعه ای که در جریان فتنه 88  بیان کردند نیز در همین راستا بود. 

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: من نمی دانم به چه زبانی بگوییم که مشایی را قبول ندارم و با جریان آنها همراه نیستم، من به صراحت می گویم که با کسانی که در مجلس لیست دادند هیچ مشکلی ندارم الا با فتنه گران و منحرفان و ساکتان فتنه، وقتی شنیدم اسم بنده در لیست مشایی قرار دارد در کمتر از یک دقیقه اعلام کردم که با این لیست نخواهم بود.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی درباره سوالی مبنی بر انتخاب الهام به عنوان سخنگوی دولت، توضیح داد: در ابتدا باید عنوان کنم که آقای الهام عضو شورای مرکزی جبهه پایداری نیست، اما به عنوان عضوی از این جبهه می تواند هر جا که دوست دارد برود و آزاد است، وی با انحراف و جریان انحرافی نیست، ولی اگر با این جریان باشد از ما جدا هستند.

 

دبیرکل جبهه پایداری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تاکید مقام معظم رهبری بر اشتباه بودن سیاست «فرزند کمتر، زندگی بهتر»، خاطر نشان ساخت: اگر زندگی کمی سخت شده است نباید علت اصلی آن را فقر دانست بلکه قناعت ما کم شده و جامعه از این اصل دور شده است. مقام معظم رهبری تاکید دارند که نظام می تواند ایران 150 میلیونی را اداره کند. همگان باید بدانند این شعار ساخته و پرداخته دشمنان است که می خواهند جمعیت مسلمانان افزایش پیدا نکند، نسل آینده در پرتو این شعار به نسلی پیر تبدیل خواهد شد و ما از لحاظ جمعیت در وضع خوبی قرار نداریم.

نماینده مردم تهران د

ر مجلس شورای اسلامی گرفتن مدرک از سوی طلاب حوزه علمیه را امری طبیعی برشمرد و گفت: درست است که ما به دنبال مدرک نیستیم اما مدرک در دوران کنونی از نیازمندی ها به شمار می آید و ما با داشتن مدرک می توانیم داشته های خود را بهتر به جامعه ارائه کنیم. مدرک چیز حرامی نیست که از آن دوری کنیم، هم اکنون حتی نوشتن یک مقاله نیز به مدرک نیاز دارد.

 

وی درباره فشار شدید دشمنان علیه اسلام خصوصا تشیع، تصریح کرد: حدود 300 ، 400 کانال ماهواره ای به شدت علیه اسلام و تشیع و ایران مشغول به فعالیت هستند و در ابعاد و شیوه ها و مسائل مختلف اعتقادات، مکارم، احکام، اخلاق و حتی عرفان ورود کرده و با تهیه کلیپ های بسیار زیبا و محترمانه و بدون فحش و دشنام به مبارزه با اسلام و تشیع می پردازند.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی درباره تحصیل طلاب حوزه علمیه در دانشگاه، اظهار داشت: طلاب ابتدا باید پایه های طلبگی خود خصوصا ادبیات، فقه و اصول را تقویت کنند سپس در رشته های دیگر متخصص شوند، طلبه ها به راحتی می توانند در دانشگاه تحصیل علم کنند و این یک امتیازی برای آنان به شمار می آید که دانشجویان از آن محروم هستند، بسیاری از دانشجویان دوست دارند به حوزه بیایند اما به خاطر مسائل نظیر سختی دوران طلبگی نمی توانند در حوزه علمیه حضور یابند.

 

این استاد اخلاق ادامه داد: طلبه ها در عمیق خوانی و تدبر تخصص دارند و به همین دلیل به هیچ وجه با درسهای دانشگاهی احساس مشکل پیدا نمی کنند.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی در بخش پایانی صحبت های خود، خطاب به طلاب حوزه علمیه، گفت: الان وقت خواب نیست و باید بیدار شوید، اگر در خواب بمانیم کشیده ای که امام به صورت سوسیالیسم و کمونیسم زد به ما خواهند زد؛ تقوای الهی و درس خواندن را هیچگاه فراموش نکنید، اگر با خدا ارتباط نداشته باشید محکم به زمین خواهید خورد، شدیدا به اهل بیت(ع) توسل داشته باشید، در روضه ها حضور یافته و روزه خوان باشید و برای امام حسین(ع) گریه کنید، دروس حوزه را به صورت عمیق بخوانید و مقاومت و پایداری و ایستادگی به اصولی که دارید را رها نکنید./980/پ202/ج

ارسال نظرات