۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۵۱۳۴۴
حجت‌الاسلام رفیعی:

با رسائل و مکاسب نمی‌توان پاسخگوی قشر جوان بود/ 9 دی نشان‌دهنده علاقه مردم به اسلام و رهبری است

خبرگزاری رسا ـ خطیب و مبلغ برجسته حوزه علمیه با بیان این‌که با مکاسب و رسائل نمی‌توان پاسخ قشر جوان و دانشجویان را داد، گفت: اکنون عرفان‌های کاذب مانند اشو از هند و ژاپن، فرقه‌های صوفیه و فرقه‌های اهل‌سنت در حال رواج یافتن است و باید با زبانی متناسب با آن به پاسخگویی پرداخت.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعة المصطفی پنج‌شنبه شب در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه آیت‌الله مرعشی نجفی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل دین اسلام تولی و تبری است.
وی افزود: تولی و تبری جنبه‌های مختلفی دارد که یکی از جنبه‌های آن تولی و تبری در قلب است.
این خطیب و مبلغ برجسته حوزه خاطرنشان کرد: در آیه آخر سوره مجادله بیان می‌کند که ای پیامبر(ص) تو کسی را پیدا نمی‌کنی که از اهل ایمان باشد اما کسی را دوست داشته باش که با خدا به محاربه برنخاسته باشد.
وی با قرائت آخرین آیه سوره مجادله ادامه داد: کسی که به مقام برائت برسد، ایمان در دلش مهر و تثبیت می‌شود، همچنین از روحی الهی و قدسی مدد می‌شوند، آنان را به بهشت وارد می‌کنند و خدا از آنان راضی می‌شود و در حزب‌الله داخل می‌شوند.
حجت‌‌الاسلام رفیعی گفت: باید توجه داشت که برائت و لعن غیر از سب است، نباید کسانی را که از آنان برائت داریم سب کنیم.
وی بیان داشت: باید در برائت و آموزه‌های دیگر دین بر اساس روش اهل‌بیت(ع) عمل کنیم،‌ در عزاداری‌های امام حسین(ع) گاهی غلو و اعمال ناشایست دیده می‌شود.
استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان این‌که با مکاسب و رسائل نمی‌توان پاسخ قشر جوان و دانشجویان را داد، اضافه کرد: اکنون عرفان‌های کاذب مانند اشو از هند و ژاپن، فرقه‌های صوفیه و فرقه‌های اهل‌سنت در حال رواج یافتن است.
وی افزود: باید جنبه برائت در جامعه ترویج داده شود و ماجرای سقیفه و انحرافاتی که در اسلام به وجود آمده است برای نسل جوان گفته شود زیرا برخی از جوانان این مسائل را نمی‌دانند و این موضوع خود سبب کج‌فهمی می‌شود.
حجت‌‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: باید توجه داشت که در اصل برائت زیاده‌روی و تندروی نشود به نحوی که جامعه با مشکل روبرو شود، مانند این‌که برخی می‌گویند اسم امام علی(ع) در قرآن بوده و حذف شده است، این حرف آثار ناگواری در بر دارد و منجر به قائل شدن به تحریف قرآن می‌‌شود.
استاد حوزه علمیه بیان داشت: کسی که به قرآن بیفزاید جزء لعنت شده‌گان است، علمای بسیاری در عدم تحریف قرآن سخن رانده‌اند.
وی با بیان این‌که سنت پیامبر(ص) غدیر بود، اضافه کرد: سنت پیامبر(ص) گوشه‌نشینی پیامبر(ص) و ائمه(ع) نبود، اینان کشتی نجات و هدایت بودند اما مردم بر این کشتی سوار نشدند.
حجت‌الاسلام رفیعی اظهار داشت: هر کجا سنت از میان رفت و محو شد،‌ بدعتی در برابر آن به وجود آمد، اگر به سنت قولی،‌ فعلی یا تقریری عمل نشد،‌ بدعتی در دین به وجود آمد.
وی در پایان اظهار داشت: در 9 دی عده ای تلاش کردند که عزت رهبری را زیر پا بگذارند اما خدا نخواست و مردم به خیابان آمدند؛ 9 دی را کسی مدیریت نکرد اما حضور گسترده مردم در این حماسه بزرگ احساس می‌شد./914/پ202/پ
ارسال نظرات