۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۵۱۴۴۳

کنگره ملی حضرت فاطمه در ساری آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ کنگره ملی حضرت فاطمه(س) صبح امروز در ساری آغاز به کار کرد.
کنگره حضرت فاطمه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، کنگره ملی حضرت فاطمه (س) صبح امروز با حضور حجت الاسلام تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، مسؤولان استانی و جمع کثیری از اساتید و طلاب حوزه های علمیه استان در آستانه مبارکه پهنه کلا ساری آغاز به کار کرد.

 

حجت الاسلام ستار علیزاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در این مراسم به برخی از ویژگی های بارز این بانوی نمونه اسلام پرداخت و گفت: زمان شناسی، شجاعت و ولایت مداری مهم ترین ویژگی حضرت فاطمه زهرا (س) بود.

 

مدیر اوقاف و امور خیریه مازندران، شناخت ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) را وظیفه مسلمانان دانست و گفت: عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم از دیگز ویژگی شخصیت حضرت فاطمه (س) بوده است که باید برای مردم تبیین شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که فرزندان این بانوی بزرگ اسلام عصاره کمال و جمال هستند، ادامه داد: سراسر زندگی آن بانوی طیبه طاهره آموزنده اخلاق و معرفت و آموزه‌های والای انسانی است.

 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای حضرت زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) جایگاه با عظمتی در مکتب ما دارد و ائمه معصومین افتخار می کردند که آن حضرت الگوی آنان است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که حضرت زهرا (س) نماد دفاع از ولایت و امامت است و در سخت ترین شرایط ولایت را رها نکرد و همچنان مدافع حریم ولایت و امامت بوده است، ادامه داد: الگوی همه ما حضرت زهرا (س) است و افتخار می کنیم که مکتب حضرت زهرا (س) را در جامعه ترویج کنیم.

 

وی در ادامه سخنان خود از ارسال 60 مقاله علمی به دبیرخانه کنگره ملی حضرت فاطمه(س) خبر داد و گفت: این کنگره از ماه ها قبل فعالیت خود را با 19 عنوان موضوع آغاز کرد که پژوهشگران و محققین حوزه و دانشگاه با تحقیق و پژوهش و تفحص 60 مقاله را به دبیرخانه این کنگره از سراسر کشور ارسال کرده اند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که این مقالات از سوی کمیته علمی مورد ارزیابی قرار گرفت و هر مقاله سه بار بازبینی و ارزیابی شد، گفت: 80 درصد این مقالات از سوی خواهران و مابقی از سوی برادران نوشته شده است که سه مقاله برتر در مراسم کنگره ملی قرائت خواهند شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به انتخاب 19 موضوع برای فراخوان مقاله این کنگره ملی گفت: بررسی آیات قرآنی در شأن حضرت زهرا(س)، حضرت زهرا(س) امامت و ولایت، نقش حضرت زهرا(س) در تحکیم ولایت علوی، حضرت زهرا(س) و بصیرت سیاسی، چگونگی احیای روش فاطمی در زندگی مسلمانان امروزی، آیین زندگی از نگاه حضرت زهرا(س)، تحلیل خطبه های حضرت زهرا(س)، سیره علمی حضرت زهرا(س)، حضرت زهرا(س) در نگاه امامان معصوم(ع)، حضرت زهرا(س) در نگاه دانشمندان، رابطه حضرت زهرا(س) با پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) و زن در خانواده از نگاه حضرت زهرا(س) مهم ترین موضوعات فراخوان عمومی این کنگره بوده است.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود، نقش زن در تربیت فرزندان از نگاه حضرت زهرا(س)، چهره حضرت زهرا(س) در ادبیات فارسی و عربی، بررسی نام و لقب های حضرت زهرا(س)، تجلیل جامعه شناختی نام «زهرا(س)» برای دختران مسلمان و ایرانی، حضرت زهرا(س) ، فدک و وقف، حضرت زهرا(س) در فرهنگ عامه استان مازندران و شناسایی و معرفی آثار موقوفه بنام حضرت زهرا(س) در استان مازندران بخش دیگری از مهم ترین موضوعات این همایش ملی است./950/پ202/ب

ارسال نظرات