۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۵۱۵۹۵
آیت الله نوری همدانی:

تا مردم با انقلاب هستند نظام پیروز خواهد بود / رزمایش ایران در اقیانوس هند نشانگر اقتدار اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی ریشه حماسه 9 دی را از سال‌ها قبل و از زمان قبضه شدن جهان از سوی مستکبرین خواند و با اشاره به قدرت‌ انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف، پیشرفت تمدن دنیا را مرهون زحمات علمای اسلام دانست.
تا مردم با انقلاب هستند نظام پیروز خواهد بود / رزمایش ایران در اقیانوس هند نشانگر اقتدار اسلام است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در جمع طلاب و روحانیان که در سالروز حماسه 9 دی در بیت این مرجع تقلید تجمع کرده بودند با اشاره به اینکه نهم دی روز تجلی بصیرت مردم است و جایگاه بسیار مهمی در انقلاب اسلامی ایران دارد گفت: هر حادثه‌‌ای ریشه و مقدمه‌ای دارد که برای ارزیابی صحیح آن باید ریشه یابی شود.

 استاد خارج فقه حوزه علمیه ریشه این جریان را در زمانی خواند که قدرت‌های استکباری سرنوشت تمام مردم به ویژه مسلمانان را قبضه کرده بودند و افزود: مسلمانان قبل از آن در اوج عظمت بودند و پیشرفت تمدن بشری مرهون زحمات اسلام و علمای اسلام بوده است اما مستکبرین بعد از ایجاد جنگ‌های صلیبی به مرور زمان مسلمانان را تحت سیطره خود در آوردند.

وی با بیان اینکه جریان‌های فرهنگی، سیاسی و به عبارتی تمام امور دنیا به دست آنها رقم می‌خورد به تقسیم جهان به دو اردوگاه کاپیتالیستی سرمایه‌داری و کمونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: در آن ایام تمام کشورها نیز به واسطه این تقسیم به دو گروه تقسیم شدند و توان کاری جز فرود آوردن سر تسلیم در برابر مستکبرین نداشتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: اما در چنین زمانی خداوند متعال فقیهی فرزانه، بیدار، زمان شناس، قهرمان میدان علم، قلم و بیان و در عین حال حماسه آفرین و با صلابتی چون امام خمینی(ره) را مبعوث گردانید.

وی با اشاره به جریان بیداری مردم در مشروطه ابراز داشت: متأسفانه در مسأله مشروطه و تحریم تنباکو نیز کشورهای استعماری دخالت و این دو را لوث و بی فایده کردند و زمانه به گونه‌ای تغییر کرد که شیخ فضل الله نوری در راه پیاده کردن احکام اسلام در وضع قوانین و شهید مدرس با قیام در برابر مجری قانون به شهادت رسیدند.

این مرجع تقلید در ادامه قدرت امام خمینی(ره) را قدرت فوق العاده‌ای دانست که مستقیما از جانب خدا عطا شده بود و تصریح کرد: کاری که ایشان کردند کار ساده‌ای نبوده و با دین و اعتقاد مردم ارتباط داشت زیرا این انقلاب ریشه در قرآن، حدیث و فرهنگ اهل بیت(ع) دارد و امام راحل توانستند قدرت استبدادی را پس از 2500 سال حکومت پادشاهی سرنگون کنند.

وی با بیان اینکه بعد از قیام امام خمینی(ره) قدرت‌های استکباری نیز به تحرک و جنب و جوش در آمدند گفت: علت تحرکات آنها این بود که می‌دانستند انقلاب ایران به معنای بازگشت قدرت اولیه اسلام در دنیا است و این یعنی پریشانی دوباره دنیای استکبار و تجدید عظمت اسلام و به همین علت تمام قدرت خود را بسیج کرده و جنگ را بر  ملت ایران تحمیل کردند.

 حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: اما امام(ره) تا حد بسیاری در دل مردم نفوذ کرده بودند که این مسأله مردم را بر آن داشت تا از خون، جان و جوان خود بگذرند و بالاخره توانستند اسلام ناب را به دنیا معرفی کنند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود ارکان انقلاب را در سه مسأله اسلام، مردم و ولایت فقیه خواند و خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب تنها اسمی از اسلام باقی مانده بود و آن اسلامی بدون ظلم ستیزی و استکبار ستیزی بود و غالب مسلمانان تحت سیطره استکبار قرار داشتند و فرهنگ جهاد و شهادت تعطیل شده و تا حدی افول کرده بود از این رو امام راحل(ره) فرمودند «توانستیم قرآن را از گورستان‌ها به داخل خانه‌ها بیاوریم.»

 استاد درس خارج فقه حوزه‌های علمیه در تبیین مردمی بودن انقلاب با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) توانستند  بعد از تلاش 15 ساله خود بصیرت و بیداری را به مردم هدیه دهند اظهار داشت: در هر هفته بیانیه‌ای از ترکیه، نجف و یا دیگر کشورها صادر می‌کردند و خود ایشان پیشگام هر امری بودند و می‌فرمودند «من برای شهادت لحظه شماری می‌کنم و سینه خود را برای سر نیزه‌های شما آماده کردم».

وی ابراز داشت: مردم صدای پیغمبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را از حلقوم این مرد بزرگ می‌شنیدند و ایشان تأثیر اسلام را در مقابل مستکبران به مردم فهماند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان اینکه انبیاء نیز پیش از مستکبرین به سراغ مردم می‌رفتند و ابتدا مردم را با خود همراه می‌کردند تصریح کرد: در اسلام نیز مسأله بر همین منوال است و مردم لشگر خدایند و در 8 سال جنگ تحمیلی همین مردم که اکثر آنها از روستاییان و محرومان بودند شرکت جستند و به همین دلیل امام خمینی(ره) می‌فرمود «یک موی شما کوخ نشنینان را به کاخ نشینان نمی‌دهم».

وی همچنین بر توصیه‌های مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) درباره رسیدگی به مردم تأکید کرد و ابراز داشت: مردم پشیتبان انقلاب هستند و همین مردم 9 دی و 22 بهمن را به وجود آوردند و تا این مردم با انقلاب هستند نظام پیروز و موفق خواهد بود.

استاد سطح عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به ضرورت ایجاد امید و اشتیاق در دل مردم بیان داشت: مردم به امید فراوانی، ارزانی و ایجاد کار و اشتغال به میدان آمدند و از استبداد و استکبار به ستوه رسیده بودند،‌ باید سعی و تلاش مسؤولان بر این باشد تا همیشه مردم در صحنه بمانند و به آنها امید داده شود و کسانی که خدمتی به مردم می‌کنند مورد تشویق قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ولایت فقیه را سومین رکن انقلاب اسلامی خواند و با بیان این‌که علت گرفتاری و انحطاط مردم حکمرانان هستند و ابر از داشت: مردم به این نتیجه رسیدند که باید شاه را بیرون کنند و توانستند رژیم سلطنتی را نابود کنند، زیرا کرامت انسانی اجازه نمی‌دهد شخصی جبار، نادان، ستمگر و عیاش‌ بر آنها حکومت کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: پس از سرنگونی شاه نیاز به انسانی مدیر و مدبر احساس شد تا بتواند در مقابل حیله‌های مستکبران با هوشیاری بایستد و  نقشه‌های آنها را فهمیده و خنثی کند.

وی همچنین از کتاب‌ «ثوره الفقیه و دولته» که توسط 50 دانشمند و درباره ابعاد مختلف انقلاب اسلامی نگاشته شده بود یاد کرد و گفت: امام خمینی(ره) توانستند انقلابی این‌چنینی ترتیب دهند، اما مردم در 9 دی احساس کردند تمام زحماتشان در حال نابودی است و عده‌ای با ارتباط با صهیونیسم و بیگانگان می‌خواهند فتنه ایجاد کنند.

این مدرس دروس خارج فقه حوزه‌ علمیه قم اظهار داشت: انقلاب اسلامی به نقطه‌ای رسیده که می‌تواند در کل جهان مؤثر بوده و انقلاب مصر، تونس و بحرین از آن سرچشمه می‌گیرد که نمونه این اقتدار در اجلاس غیر متعهدها  و تأمین امنیت آنها و حضور 120 سیاست مدار از سراسر جهان و همچنین بیان عدم انزوا دیده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رزمایش در حال اجرا در خلیج فارس و اقیانوس هند از یک سو و  قدرت هسته‌ای و سلول‌های بنیادی از سوی دیگر نشان دهنده قدرت و پیشرفت روز افزون اسلام است تصریح کرد: باید به هر قیمتی از 9 دی و 22 بهمن حفاظت و حراست شود و در این راه حتی از جان نیز نباید دریغ کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با اشاره به سفرهای خود در ایام پس از فتنه 88 به 11 استان کشور و دیدار با علما، دانشگاهیان، مراکز اداری،‌ خانواده شهدا،‌بانوان و مردم بیان داشت: در تمام این دیدارها شعار «خامنه‌ای کوثر است،‌دشمن او ابتر است» از عمق دل و فطرت مردم به زبان می‌آمد./908/پ202/ع

ارسال نظرات