۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۵۱۸۹۹

گردهمایی طلاب و روحانیان حوزه علمیه شبستر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی طلاب و روحانیان حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان شبستر با حضور معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
گردهمايي طلاب شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز در گردهمایی طلاب و روحانیان حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان شبستر با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی برای براندازی انقلاب اسلامی، متوسل به هر ابزار و توطئه‌ای شده‌اند، اظهار داشت: نقش روحانیت در مقابله با فتنه‌ها همواره مورد توجه بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: روحانیان پیشگام جبهه‌های فرهنگی و عقیدتی مقابله با دشمنان هستند، نقش حوزه های علمیه جهت حراست از انقلاب همچون حماسه 9 دی بسیار برجسته است، به یقین هوشیاری و حضور همه جانبه روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب، نظام اسلامی را در مقابل توطئه های دشمن بیمه خواهد کرد.

 

حجت الاسلام نبویان با تأکید بر این‌که حماسه 9دی نشان از هوشیاری، آگاهی، ولایتمداری و میثاق مجدد امت با ولایت فقیه بود، تصریح کرد: این حماسه نه تنها چشم فتنه‌گران را خیره و کور کرد، بلکه بر خیال واهی دشمنان خارجی خط بطلان کشید و به همه قدرت های استکباری جهان ثابت کرد که مردم ولایت‌مدار آماده جانفشانی برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی هستند.

 

وی خواستار نقش‌آفرینی روحانیت و علمای دین در جهت‌دهی و هدایت جنبش‌های بیداری اسلامی در منطقه شد و افزود: استکبار جهانی به ویژه آمریکا و غرب به دنبال مصادره و استحاله انقلاب‌های مردم منطقه هستند، هویت اصلی خیزش‌های منطقه‌ای احکام الهی و اسلام‌گرای مسلمانان است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت های اربعین و روزهای پایانی ماه صفر، خواستار بهره مندی از فرصت های تبلیغی روزهای آینده شد و تصریح کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی تلاش شود در محافل و مجالس مذهبی با تمسک به آیات و روایات دینی سبک زندگی اسلامی را بازگو کنید.

 

همچنین حجت الاسلام محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در سخنانی یکی از اهداف دشمنان از تحمیل جنگ نرم، تغییر ذائقه و سلایق عموم مردم جهان در راستای منافع غرب است، اظهار داشت: باید توجه داشت که سبک زندگی اسلامی آن چیزی نیست که متأسفانه امروز در جامعه عرف شده است.

 

امام جمعه شبستر  ادامه داد: سبک زندگی اسلامی بر پایه اخلاق، معنویت، دوری از محرمات و تأکید بر هویت و فرهنگ اصیل اسلامی استوار است، در حالی که سبک زندگی غربی بر پایه مادیات و ارضای غرایز نفسانی جامعه استوار است./935/پ202/س

 

ارسال نظرات