۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۵۲۳۱۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

اقتصاد مقاومتی در مبانی سبک زندگی اسلامی مورد توجه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده گفت: تأمین معاش خانواده و تلاش برای کسب روزی کمکی برای افزایش تولید و ارتقای شاخص‌های اقتصادی در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، امروز در همایش اقتصاد مقاومتی که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اهر برگزار شد، به تشریح دیدگاه اسلام و آیات قرآنی نسبت به اقتصاد و توسعه در جامعه اسلامی پرداخت.

 

وی با بیان این‌که آموزه‌های دین مبین اسلام بر کار، تولید و کسب روزی حلال تأکید فراوان دارد، خاطرنشان کرد: اسلام وابستگی مسلمانان به کفار را مذموم می داند و همواره بر خودکفایی و تأمین نیازهای داخلی بلاد اسلامی تأکید دارد، افزون بر این‌که در آیات مختلف بر اقتصاد سالم و معاش حلال سفارش شده است.

 

امام جمعه اهر با اشاره به این‌که تأمین معاش خانواده و تلاش برای کسب روزی کمکی برای افزایش تولید و ارتقای شاخص‌های اقتصادی در جامعه اسلامی است، گفت: اسلام به رفاه، آسایش و آرامش خانواده از راه کسب روزی حلال تأکید دارد، به عبارت بهتر اسلام دین زندگی است و سبک خوب زندگی کردن را به ما یاد داده است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی در مبانی سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: حمایت از تولید داخلی و عدم مصرف کالاهای خارجی بهترین گام عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی است، ضمن این‌که باید مردم از خرید کالاهای غیرضروری یا بیش از نیاز نیز پرهیز کنند.

 

وی کیفی تولید داخل، اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی و خصوصی‌سازی دولت، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و جلوگیری از رانت‌خواری را بهترین روش برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان با تحریم‌‌های گسترده به جنگ تمام عیار اقتصادی علیه نظام اسلامی روی آورده‌اند، باید مردم و دولت یاور یکدیگر برای مقابله با توطئه های دشمن باشند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی هدف اصلی دشمن از راه اندازی جنگ اقتصادی را دلسردی مردم از نظام، تفرقه افکنی و گسترش زمینه های لازم برای جنگ روانی در داخل کشور دانست و افزود: بزرگ‌ترین رمز موفقیت انقلاب اسلامی در عبور از بحران‌های مختلف را رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین حضور مردم در صحنه های مختلف بوده است.

 

همچنین عباس فلاحی باباجان، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو رونق و حمایت از تولیدات داخلی برشمرد و گفت: اقتصاد مردمی، رهایی از وابستگی به نفت، استقلال اقتصادی با قطع مصرف کالاهای خارجی بایستی مورد توجه همگان باشد.

 

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ مصرف کالاهای تولید داخلی گفت: رونق تولید داخلی راهکار مناسب برای حمایت از سرمایه گذاری ایرانی و زیربنای اقتصاد مقاومتی است، در حقیقت چرخ های تولید ملی با رونق بازارهای داخلی و خارجی می پرخد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات