۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۵۲۵۸۵

تحصیل بیش از 300 طلبه در مدارس علمیه کردستان

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای حوزه علمیه استان کردستان گفت: 29 استاد تمام وقت و نیمه وقت در مدارس علمیه برادران این استان فعالیت می کنند.
حوزه علميه

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی شاهرودی، رییس شورای حوزه علمیه استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سنندج به تشریح فعالیت های مرکز مدیریت حوزه علمیه کردستان پرداخت و اظهار داشت:‌ هم اکنون حدود 300 طلبه در چهار مدرسه علمیه برادران استان کردستان در حال تحصیل هستند که 44 نفر آنها در سطح دو تحصیل می‌کنند.

 

وی با اشاره به سفر اخیر مدیر حوزه های علمیه کشور به سنندج خاطرنشان کرد: جلسات خوبی میان آیت الله حسینی بوشهری و مدیران حوزوی استان برگزار شد که موافقت‌های ضمنی مبنی بر راه‌اندازی سطح سه حوزه در رشته ادیان و مذاهب صورت گرفت.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان این‌که در جلسات متعدد با مدیران حوزوی بر توسعه مدارس علمیه در مرکز و سایر شهرهای استان کردستان تأکید شده است، ادامه داد: مدارس علمیه امام صادق(ع) بیجار، امام محمدباقر(ع) کامیاران، امام صادق(ع) قروه و خاتم‌الانبیای سنندج به عنوان چهار مرکز علوم دینی استان کردستان فعال هستند.

 

وی با اشاره به ضرورت توسعه مدارس علمیه استان گفت: طلاب مدارس علمیه این استان پس از اتمام مقدمات برای ادامه تحصیل به شهرهای بزرگ و یا حوزه علمیه قم هجرت می کنند که این مسأله همواره با مشکلاتی همراه بوده است، از این رو به دنبال راه‌اندازی سطح سه حوزه در رشته ادیان و مذاهب هستیم.

 

رییس شورای حوزه علمیه استان کردستان از را‌ه‌اندازی تأسیس دفتر قرآن و عترت در مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا‌(ع) سفیران هدایت سنندج خبر داد و گفت: 29 استاد تمام وقت و نیمه وقت در حوزه‌ علمیه استان کردستان فعالیت دارند که امتحانات شفاهی طلاب استان با حضور اساتیدی از حوزه علمیه قم برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این‌که 275 اعزام مبلغ به صورت کوتاه و 25 مبلغ اعزامی بلندمدت نیز صورت گرفته است، گفت: اعزام اساتید اخلاق به مدارس علمیه سراسر استان، راه اندازی سایت معاونت تهذیب، برگزاری دوره‌های قرآن و عترت و کارگاه تدبر در قرآن از دیگر فعالیت های مرکز مدیریت حوزه علمیه کردستان است./935/ت302/ب

ارسال نظرات