۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۵۲۸۰۹

بازی‌های رایانه‌ای موهن به اسلام در رادیو معارف نقد و بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رادیو معارف با برنامه «سایه روشن» به نقد و بررسی بازی‌های رایانه‌ای موهن به اسلام می‌پردازد.
بازی‌های رایانه‌ای موهن به اسلام در رادیو معارف نقد و بررسی می‌شود
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، با هدف روشنگری و بررسی نقش و تأثیر رسانه‌های مدرن بر فرهنگ ، برنامه «سایه روشن» در چند قسمت اخیر خود به نقد و بررسی بازی‌های رایانه‌ای موهن به پیامبر گرامی اسلام و مقدسات اسلامی که تولید و توزیع شده اند، می‌پردازد.
محور بحث این برنامه، رسانه نوظهور بازى‏هاى رایانه‏اى است که با توانمندى‏ها و ویژگى‏هاى خاص خود به عنوان ابزارى نوین براى عملیات روانى و جنگ نرم دشمن تبدیل شده‏ است، سربازان رایانه‏اى که بى‏هیچگونه حساسیت، نظارت و کنترل، تا عمق خانه‏هایمان نفوذ مى‏کنند و حتی به مقدسات دینی و فرهنگی‌مان توهین نیز می‌کنند.
در این برنامه مهدی حق وردی، از فعالان عرصه‌های مجازی و بازی‌های رایانه‌ای، به این سؤالات پاسخ می‌دهد که آیا مى‏توان به بازى‏هاى رایانه‏اى تنها به عنوان ابزار جذاب براى تفریح و سرگرمى کودکان و نوجوانان نگاه کرد، یا باید به آن‏ها از دید دشمنان تفکر اسلامى نگریست و در مقابل با تولید جانشین‏هاى مناسب براى این‌گونه بازى‏ها باتوجه به عمق منابع ملى و مذهبى به مبارزه با این تجاوز پرداخت.
برنامه «سایه روشن» کاری از گروه فرهنگ و ادب به سردبیری و تهیه کنندگی و نویسندگی ابوالفضل سلیمانی و اجرای محبوبه شیرعلی شنبه‌ها از ساعت 18 تقدیم شنوندگان فهیم رادیو معارف می‌شود./907/د102/ن
ارسال نظرات