۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۵۳۲۰۲
رییس مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور:

بیش از 200 نمایشگاه کتاب در کشور برپا شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور از برگزاری 227 نمایشگاه بزرگ کتاب از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.
محمد عظيمي، رييس مؤسسه نمايشگاه هاي فرهنگي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد عظیمی، رییس مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور، صبح امروز در آیین گشایش هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان، با بیان این که فرهنگ در واقع یک عنصر مسلط بر همه فعالیت های اجتماعی است، اظهار داشت: هر فعالیتی که در کشور از قبیل سیاسی، اجتماعی و دینی صورت گیرد تأثیرپذیری آن از فرهنگ خواهد بود.

وی با اشاره به این که مقوله فرهنگ به معنی سوق دادن چیزی به جلو یا در واقع پیشرفت آن است، خاطرنشان کرد: در معادلاتی که در حوزه های مختلف اقتصادی صورت می گیرد جنبه های مادی و مالی خواهد داشت بلکه فرهنگ معنویت درونی را به بشر هدیه می کند.

عظیمی فرهنگ را دستگاهی برای پیشرفت کشور عنوان کرد و با تأکید بر این که مقوله مهم فرهنگ معنویت ایران اسلامی را تأمین می کند، اظهار داشت: فرهنگ دل تاریخ را می شکافد و از آن برای بشریت سعادت را به ارمغان می آورد.

رییس مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور با اشاره به این که از مهم ترین اجزای فرهنگ حوزه تألیف، چاپ و نشر کتاب است، بیان داشت: اگر خواستاریم فرهنگ کشورمان را به صورت صحیح اداره و آن را به خارج از مرزها صادر کنیم باید به این سه مقوله مهم توجه کرد.

وی با تأکید بر این که برگزاری نمایشگاه های کتاب بزرگ ترین حرکت فرهنگی هر استان است، ابراز داشت: این مؤسسه فرهنگی از ابتدای سال تاکنون بیش از 227 نمایشگاه کتاب در نقاط مختلف کشور راه اندازی کرده است.

عظیمی با اشاره به این که برای پایین آوردن قیمت کتاب در کشور یارانه به این محصول فرهنگی تعلق گرفته شده است، خاطرنشان ساخت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری نمایشگاه های کتاب در مراکز استان های به کتب عرضه شده بن تخفیف یا یارانه خرید کتاب می دهد.

رییس مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور افزود: در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان بیش از 250 میلیون تومان یارانه خرید کتاب تخصیص شده است که علاقه مندان با تهیه بن تخفیف می توانند از این طرح بهرمند شوند.

وی با بیان این که تاکنون در چهار نمایشگاه کتاب جهان ایران اسلامی شرکت کرده است، ابراز داشت: پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری در 3 نمایشگاه دیگر کشورمان شرکت خواهد کرد.

رییس مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور تصریح کرد: هشت نمایشگاه بزرگ کتاب تا پایان سال در مراکز استان برگزار می شود.

رییس مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور با اشاره به هدف از برگزاری این نمایشگاه ها در کشور اظهار داشت: مهم ترین هدف تأمین و در اختیار گذاشتن کتب مورد نیاز مردم هر استان است؛ چرا که اگر به تناسب قومیت های موجود در کشور کتاب عرضه شود به یقین شاهد گسترش فرهنگ کتابخوانی خواهیم بود./9458/پ202/ب

ارسال نظرات