۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۵۳۲۲۲

گردهمایی وقف و روحانیت در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی « وقف و روحانیت » با هدف بررسی نقش روحانیان در ترویج سنت حسنه وقف در تبریز برگزار خواهد شد.
گردهمایی وقف و روحانیت در تبریز برگزار می شود

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با هفته وقف، همچون سال‌های گذشته گردهمایی « وقف و روحانیت » با هدف بررسی نقش روحانیان در ترویج سنت حسنه وقف برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که این همایش فردا با حضور ائمه جماعات مساجد و بقاع متبرکه شهر در محل امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز رسالت شرعی و ذاتی روحانیت است که نسبت به ترویج فرهنگ وقف اهتمام جدی داشته باشد، چراکه هنوز بسیاری از موقوفات استان احیا نشده است.

 

حجت الاسلام حسینی تبیین مسأله وقف را خواست اکید رهبری نظام دانست و گفت: علما و روحانیان باید در کنار رسانه های گروهی، در منابر و مجالس وعظ و خطابه نسبت به عواقب موقوفه خواری تذکرات لازم را داشته باشند، در حقیقت منبر مهم ترین رسانه تبلیغی روحانیت در ترویج فرهنگ وقف به شمار می رود.

 

وی به روز رسانی مال‌الاجاره موقوفات و عمل به نیات واقفان را از مهم ترین اولویت کاری این سازمان اعلام کرد و با تأکید بر جهت دهی به نیت واقفان گفت: اغلب موقوفات مردم آذربایجان به برپایی مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اطعام در روزهای خاصی از سال از جمله عاشورا و تاسوعا اختصاص دارد که اغلب مقید به زمان و مکان خاصی هستند.

 

حجت الاسلام حسینی، همچنین از برگزاری کنگره بی کرانه شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و گسترش طرح نهضت قرآن آموزی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص حفظ و قرائت قرآن کریم امسال تاکنون 250 مربی قرآنی در استان تربیت شده که سهم آذربایجان شرقی در برنامه چشم انداز برای تربیت حافظ و قاری قرآن 48هزار نفر است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی افزود: بر این اساس، امسال مسابقات قرآن کریم در آذربایجان شرقی با گستردگی و نظم خاصی برگزار شد و در آن 24 هزار نفر شرکت کرده بودند که 20 برابر نسبت به پارسال افزایش داشت.

 

آزمون قرآنی روحانیان مستقر اردبیل برگزار می شود

 

علی دژبانی، کارشناس آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری آزمون دوره آموزش تخصصی قرآن‌(جزء 30) ویژه روحانیان مستقر در استان خبر داد و گفت: آزمون دوره غیر‌حضوری آموزش تخصصی قرآن کریم جزء 30 ویژه روحانیان مستقر استان به‌صورت هماهنگ در تاریخ 2 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: روحانیان مستقر شهرستان اردبیل در اداره‌ کل و روحانیان مستقر شهرستان‌ها نیز در ادارات و دفاتر تبلیغات اسلامی شهرستان‌های محل فعالیت خود می‌توانند در آزمون هماهنگ شرکت کنند.

 

کارشناس آموزش و پژوهش اداره تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: این دوره آموزشی به‌صورت غیر‌حضوری بوده و از سوی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان مرکزی ابلاغ شده و با هدف ارتقای سطح دانش‌ قرآنی تبلیغی مخاطبان طراحی و اجرا می‌شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات