۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۵۳۸۹۳
امام جمعه آمل:

حماسه مردم آمل تجلی عشق به ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که حماسه مردم آمل تجلی عشق به ولایت بود، خاطرنشان کرد: مردم آمل نشان دادند که نه تنها مردم این شهر بلکه سایر ملت ایران هیچ گاه پذیرای منافقانی که دستشان به خون فرزندان این ملت آغشته است، نخواهند بود و با قدرت در برابر هرگونه فتنه‌گری دشمنان ایستادگی خواهند کرد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی آغاز یک راه جدید برای ملت ایران بود که قرن‌ها زیر یوغ استعمار و استبداد به سر برده بود، گفت: هر ازگاهی به رهبری روحانیت قیام‌هایی در گوشه‌ای از این سرزمین اتفاق می‌افتاد، اما با دخالت استعمار این قیام‌ها سرکوب می‌شد.

 

وی با اشاره به این که در این میان حادثه ششم بهمن سال 60 در تاریخ انقلاب اسلامی بود که با درایت مردم آمل به سرانجام نرسید و نقشه های کوردلان نقش بر آب شد، بیان داشت: در روز ششم بهمن منافقین و کمونیست ها تلاش کردند تا با تسخیر شهر و تثبیت مواضع خود سایر شهرهای شمالی ایران را نیز محاصره و تسخیر کنند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که حماسه اسلامی مردم آمل آن چنان تعیین کننده بود که حضرت امام خمینی (ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از آن به نیکی یاد کردند، خاطرنشان کرد: این حادثه هر چند از سوی مردم آمل شکل گرفت، اما به عنوان سندی بر وفاداری ملت در راستای تحکیم و تثبیت آرمان های والای انقلاب اسلامی به ثبت رسید.

 

امام جمعه آمل با بیان این که کمونیست ها و منافقینی که در آمل دست به سلاح بردند، تصور می‌کردند در ظرف چند روز می‌توانند شمال کشور را از ایران جدا کنند و مردم را با خود همراه سازند، گفت: در روز ششم بهمن نبرد مسلحانه ای در شهر شکل گرفت که مردم بی سلاح آمل پیشتاز این مبارزه علیه منافقین بودند.

 

استاد علمیه آمل با اشاره به این که حادثه ششم بهمن در روزهایی شکل گرفت که جمع زیادی از مردم آمل در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند، بیان داشت: فرزندان آنها و زنان آملی در مقابل منافقان ایستادند و در یک نبرد نابرابر با اهدای 40 شهید اجازه ندادند تا این فتنه نفاق به نتیجه برسد.

 

وی با تاکید بر این که حماسه مردم آمل تجلی عشق به ولایت بود، خاطرنشان کرد: مردم آمل نشان دادند که نه تنها مردم این شهر بلکه سایر ملت ایران هیچ گاه پذیرای منافقانی که دستشان به خون فرزندان این ملت آغشته است، نخواهند بود و با قدرت در برابر هرگونه فتنه‌گری دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که 31 سال از حماسه مردم آمل سپری شده است و انقلاب اسلامی شرایط سخت را پشت سرگذاشت، گفت: ایران اسلامی امروز در وضعیتی قرار دارد که نه تنها دیگر ایادی داخلی جبهه استکبار نمی‌توانند عرض اندام کنند، بلکه استکبار و کشورهای حامی استکبار نیز با اطلاع از قدرت جمهوری اسلامی تهدید نظامی را یک خودکشی برای خود می‌دانند و این وضعیت کنونی نظام اسلامی ناشی از حماسه‌های مختلف ملت ایران در طول سال‌های گذشته است که جمهوری اسلامی را به قدرت کنونی رسانده است.

 

امام جمعه آمل در پایان گفت: جمله ماندگار امام خمینی(ره) در مورد این حماسه تاریخی که فرمودند«من از شهرستان آمل و مردم فداکار آن تشکر می‌کنم، دیدید مردم دلیر و مسلمان آمل چه به روزتان آوردند» سند غرور ملی و اسلامی مردم این دیار است و تا همیشه تاریخ نیز به آن خواهد بالید./9501/ت302/ب

ارسال نظرات