۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۵۴۸۶۰
نماینده خبرگان رهبری:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تعامل میان بازاریان و مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را تعامل نزدیک و تنگانگ میان بازاریان، مسؤولان و نمایندگان مجلس دانست.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در گردهمایی معتمدان اصناف و بازاریان با نمایندگان اردبیل در مجلس اظهار داشت: تعامل میان بازاریان و نهاد قانون‌گذاری کشور مهم‌ترین اصل و ضرورت در تنظیم بازار و مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمن است.

 

وی با تأکید بر این‌که لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی تعامل نزدیک و تنگانگ میان بازاریان، مسؤولان و نمایندگان مجلس است، خاطرنشان کرد: امروز در دوران رشد عقلانیت زندگی می‌کنیم؛ از این رو باید هر دو طرف باید سخن خود را در کمال آرامش و منطق بیان کنند و پاسخی منطقی‌تر را نیز از طرف مقابل بشنوند.

 

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر به جای جنگ و جدل، عقل و منطق در جامعه حکم‌فرما شود و به جای توهین، تهدید و افترا، سعه صدر داشته باشیم موفق‌تر خواهیم بود، حضور بازاریان و نمایندگان مجلس در این نشست مشترک مؤید این حرکت تحسین برانگیز است که جا دارد چنین جلساتی هر شش ماه یک بار برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که نمایندگان به عنوان وکلای ملت وظیفه دارند، مطالبات مردم و بازاریان را جامه عمل پوشانده و تمهیدات لازم برای مقابله با آثار احتمالی تحریم‌ها اتخاذ کنند، گفت: یکی از اصلی‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس قانونگذاری، آن هم به شکل مطلوب و مناسب است به گونه‌ای که شاهکار این قانونگذاری باید تدوین و طراحی سیستم برتر اجرایی باشد.

 

وی با تشریح جایگاه و شأن عالی مجلس و نمایدگان تصریح کرد: مجلس باید نظامی را طراحی کند که زمینه دزدی، رانت، فساد، رابطه‌بازی، رشوه و خیانت از میان برود، به عبارت دیگر مجلس می تواند با قانون‌گذاری دقیق و کارشناسی در بسیاری از حوزه‌ها از وقوع چنین مفاسدی پیشگیری کند.

 

امام جمعه اردبیل تعامل و همفکری نمایندگان بازاریان با نمایندگان مجلس را حرکتی مبارک در حل مشکلات و گره‌های موجود دانست و افزود: اگر نظارت و کنترلی در امور اجرایی و دستگا‌ه‌های متولی صورت نگیرد، ممکن است زمینه فساد و انحراف به وجود آید.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که در دور اول سفر رییس جمهور به استان اردبیل 200 میلیارد تومان به این استان اعتبار اختصاص یافته بود، گفت: آمار تعطیلی 500 واحد صنعتی که از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد، تأسف بار است، باید با رفع بسیاری از نارسایی‌های موجود در حوزه جذب سرمایه‌گذاری‌ و حمایت از تولید ملی گام برداشت./935/پ202/س

ارسال نظرات