۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۵۵۱۴۴

اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن امروز در ساری برگزار شد.
اختتاميه سي و پنجمين دوره مسابقات سراسري حفظ و قرائت قرآن کشور

به گزارش خبرگزاری رسا از ساری، مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن امروز با حضور آیت الله نظری خادم الشریعه، حجت الاسلام محمدی، سرپرست سازمان اوقاف کشور، استاندار مازندران و جمع کثیری از مسؤولان در ساری برگزار شد.

 

سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران در این مراسم با تاکید بر فهم درست قرآن در جامعه اظهار کرد: نهادینه شدن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جامعه باید اصل مهمی برای آحاد جامعه باشد و دغدغه های قرآنی ایشان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

  

استاندار مازندران با بیان این که امام راحل با برنامه مدون و هدایتگرانه خود پرچم  نهضت قرآن را که همان نهضت بازگشت قرآن در این سرزمین است برافراشت و خلف شایسته ایشان رهبر معظم انقلاب نیز این نهضت را ادامه می دهند.

 

طاهایی با اشاره به برنامه ریزی های مختلف قرآنی در تبلیغات اسلامی، اوقاف، فرهنگ و ارشاد بیان کرد: آنچه در این میان مهم است اشاعه فرهنگ قرآن و فهم و تدبیر در آن است.

 

وی با اشاره به یاد و خاطره شهید قرآن شیخ فضل‌الله نوری، تصریح کرد: اکنون برجسته‌ترین قرآن‌پژوهان مازندرانی حضرات آیات حسن‌زاده آملی و جوادی آملی از سرمایه‌های قرآنی جهان اسلام هستند.

 

استاندار مازندران با اشاره به این که در آموزش و پرورش مازندران 350 مدرسه قرآن و 450 مربی قرآن فعال است، افزود: 450 خانه و مؤسسات قرآنی نیز زیر نظر اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان آموزه‌های وحیانی را ترویج می‌کنند.

 

طاهایی ادامه داد: با توجه به این که در همه دولت ها به امر قرآن و مسائل دینی توجه شده است در دولت نهم و دهم با منویات مقام معظم رهبری و حمایت رییس جمهور و با همکاری مجلس هشتم و نهم قرآن کریم به‌صورت ویژه دیده شده است.

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سرانجام پس از رقابت شش روزه 450  شرکت کننده در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20جزء، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم با شناخت نفرات برتر شب گذشته در دو بخش برادران و بانوان به کار خود پایان داد.

 

این مسابقات از 9 تا 14 بهمن‌ماه در سالن هلال احمر شهر ساری برای برادران و در مجتمع نیروی انتظامی ساری برای خواهران برگزار شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات